Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.11.2016, 14:45

Druhá séria Tvojej tváre odolala talentovej šou. Konkurenčný tlak sa ale podpísal na nižšej sledovanosti

Pozrite sa ako sa darilo prvej a druhej sérii zábavnej šou Tvoja tvár znie povedome.

Druhá séria Tvojej tváre odolala talentovej šou. Konkurenčný tlak sa ale podpísal na nižšej sledovanosti
Zdroj: TV Markíza

I keď špeciálne vydanie Tvojej tváre si budú môcť diváci pozrieť 13. novembra, uplynulú nedeľu televízia Markíza odvysielala finále druhej série zábavnej šou. Jej prvú sériu priniesla ešte na jar v marci a v apríli. Už vtedy sa nová zábavná šou stala miláčikom divákov.

Televízia vysielala šou v nedeľu v prime time a už prvé kolo pritiahlo k obrazovkám veľký počet divákov. Šou získavala na obľube, pričom priemerný rating skončil na úrovni 14,56 percent, televízia získala priemerný 41,35 percentný podiel. Prvú sériu Tvojej tváre videlo priemerne takmer pol milióna divákov. Presne to bolo 469 tisíc  v cieľovej skupine 12 -54.

Najsledovanejšou časťou prvej série bolo finále, ktoré k obrazovkám pritiahlo v komerčnej cieľovej skupine 532 tisíc divákov. Markíza získala 48,6 percentný share a 16,6 percentný rating. 

Pre Markízu sa stal tento program v jarnej sezóne jedným z najväčších ťahúňov sledovanosti, a to spolu s komediálnym seriálom Horná Dolná. Preto bolo len samozrejmé, keď vo finálovej časti prvej série už moderátor relácie naznačil, že Markíza sa rozhodla pokračovať vo vysielaní  tejto šou aj v septembri.

September bol pre Tvoju tvár náročný

Markíza  koncom leta oznámila, že šou, v ktorej slovenské osobnosti imitujú spevácke osobnosti, bude vysielať opäť v nedeľnom prime time.  S touto stratégiou však prišla aj konkurenčná televízia JOJ, ktorá sa v rovnaký deň a v rovnakom čase rozhodla vysielať obľúbenú talentovú šou Česko Slovensko má talent. Jediný rozdiel bol v tom, že konkurenčná talentová šou končila o 22 00, markizácka šou sa vysielala do neskorých večerných hodín.

Krok komerčnej dvojky líder akceptoval. A vplyv ťažkej konkurencie bol viditeľný už pri štarte druhej série. I keď Tvoja tvár mala výborný štart a predbehla Česko Slovensko má talent, nedosiahla čísla z úvodnej časti prvej série. Počas celej série mala v pätách talentovú šou, avšak celkovo dokázala ustáť  titul najsledovanejšieho programu nedele. Druhá séria  imitačnej šou priniesla televízii takmer o tretinu nižšie výkony ako prvá, ale v porovnaní s ostatnými reláciami bola spolu s Hornou Dolnou ťahúňom jesennej sledovanosti na Markíze. 

Druhú sériu šou si z komerčnej cieľovej skupiny pozrelo najviac divákov vo veku 35 - 54 rokov, priemerne ich bolo 203 tisíc. Najviac divákov v komerčnej cieľovej skupine bolo pri obrazovkách z Prešovského kraja - priemerne to bolo 54 tisíc divákov.

Sledovanosť I. série zábavnej šou Tvoja tvár znie povedome (komerčná skupina 12 - 54):

Sledovanosť II. série zábavnej šou Tvoja tvár znie povedome (komerčná skupina 12 - 54):

O čom je zábavná relácia Tvoja tvár znie povedome?

Tvoja tvár znie povedome je licencovaným formátom spoločnosti Endemol. Odkedy sa šou prvýkrát vysielala v Španielsku, čo bolo v roku 2011, sa predala do takmer 40 krajín vo svete. Pôvodný názov relácie je Your Face Sounds Familiar . V zábavnej šou sa známe osobnosti prezliekajú a imitujú svetové spevácke hviezdy. Spevácke výkony hodnotí porota, ktorá sa skladá z troch stálych členov (u nás: Zuzana Fialová, Mário "Kuly" Kollár a Dano Dangl) a z jedného hosťa. Víťaz každej časti odovzdáva šek, u nás to bolo 1 000 eur, na charitatívne účely pre vybranú organizáciu. Vo finále s odovzdával šek v hodnote 3 000 eur. Moderátorom relácie je Martin "Pyco" Rausch. Režisérom Pepe Majeský, ktorý šou zároveň režíruje aj v susednom Česku na Nove.

Účastníci prvej série: Lukáš Adamec, Andrej Bičan, Michaela Čobejová,  Emma Drobná, Helena Krajčiová, Štefan Skrúcaný, Barbora Švidraňová, Viktor Vincze

Účastníci druhej série: Andrej Bičan, Mária Čírová, Martin Harich, Sväťo Malachovský, Mirka Partlová, Zuzana Vačková, Lenka Vavrinčíková, Patrik Vyskočil

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.