Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
10.09.2021, 17:23

Facebook sa spojil so značkou Ray-Ban a predstavil svoje prvé inteligentné okuliare

Zuckerberg chce okuliarmi nahradiť smartfóny.

Facebook sa spojil so značkou Ray-Ban a predstavil svoje prvé inteligentné okuliare
Zdroj: Ray-Ban

Mark Zuckerberg sa v posledných rokoch netajil tým, že technologickú budúcnosť vidí v inteligentných okuliaroch. Zatiaľ čo o produkty Oculus VR ešte nie je masový záujem, pri horúcej novinke by to mohlo byť inak. 

Facebook nadviazal spoluprácu s EssilorLuxottica, výrobcom značkových okuliarov Ray-Ban. Z ich práce vzišli dizajnové Ray-Ban Stories s viacerými lákavými funkciami. Okuliare umožňujú prijímať hovory, počúvať hudbu, bezdotykovo fotografovať či natáčať videá a potom ich samozrejme zdieľať na sociálnych sieťach.

Vaši priatelia a sledovatelia tak uvidia svet doslova z vášho uhla pohľadu. Vďaka LED svetielku budú môcť rozoznať, kedy vytvárate zábery, čiže sa vám ich nepodarí nachytať. Ak vás technológia v istom momente omrzí, jednoduchým ovládaním môžete celé okuliare vypnúť.

Zuckerberg pri predstavovaní novinky spomenul, že v zmenšovaní technológií plánuje naďalej vytrvalo pokračovať, aby okuliare dokázali v budúcnosti nahradiť mobilné telefóny. Už teraz avizuje, že o pár rokov by pomocou Ray-Ban Stories alebo podobného produktu malo byť možné vytvárať hologramy a na diaľku hrať so svojimi blízkymi napríklad šach.

Facebook však nie je prvá firma, ktorá priniesla na trh inteligentné okuliare. Možno si spomínate na Google Glass, ktoré sa na trhu výraznejšie nepresadili pre svoj nepostačujúci dizajn. Spojením s kultovými Ray-Banmi sa tento nedostatok nepochybne vyriešil a pomohla aj prístupnejšia cena. Ray-Ban Stories budú na americkom trhu dostupné za 299 dolárov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.