Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
05.01.2017, 11:40

Televízie menia peoplemetrové merania. Upravovať budú aj cieľové skupiny divákov

Panel merania sledovanosti televízií sa rozšíril o „hostí“.

Televízie menia peoplemetrové merania. Upravovať budú aj cieľové skupiny divákov
Zdroj: internet

V meraní sledovanosti televízií boli do konca minulého roka zahrnutí diváci, ktorí pozerajú program počas jeho vysielania a diváci s oneskorenou sledovanosťou (čiže tí, ktorí pozerajú program z archívu, avšak v rovnaký deň, ako sa program vysielal). Na začiatku tohto roka sa na podnet komerčných televízií rozšíril panel peoplemetrov o ďalší typ divákov, tzv. hostí.

Do merania sú tak zaradení aj diváci, ktorí program nesledujú doma na vlastnom televízore. Ak sa nachádzajú v inej domácnosti (ktorá sa zúčastňuje merania), prihlásia sa do meracieho systému ako ďalší divák, teda hosť. Dôvodom bolo, aby skladba domácností v peoplemetrovom meraní zodpovedala reálnemu príjmu TV signálu.

Úprava má zreálniť čísla sledovanosti a aj ich, samozrejme, navýšiť. Podľa odhadov však v konečnom dôsledku pôjde o desatiny percentuálneho bodu.

​Pre televízie sú dôležité hodnoty sledovanosti (rating), čo je počet divákov zo všetkých obyvateľov Slovenska, ktorí sledovali danú reláciu alebo stanicu v určitom časovom úseku. Druhým dôležitým číslom je trhový podiel stanice (share), ktorý udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu zo všetkých divákov pri obrazovkách televízií. Pre mediálne agentúry je dôležitý hrubý zásah cieľovej skupiny (GRP – Gross Rating Points), ktorý udáva počet oslovení jedného percenta populácie.

V súčasnosti sa merajú údaje sledovanosti televízií v dvoch cieľových skupinách. V univerzálnej skupine divákov starších než 12 rokov a v obchodne dôležitej skupine divákov 12-54 rokov. Počas tohto roka sa budú meniť aj cieľové skupiny divákov. Ako sa však budú posúvať spodné alebo horné hranice, závisí od dohody všetkých zúčastnených strán, čiže televízií i mediálnych agentúr. Nová metrika by mala platiť až od budúceho roka.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.