Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieSpoluprácu pri odbere dát monitoringu vonkajšej reklamy oznámili agentúry MEC Slovakia, MediaCom a Mindshare a agentúra TNS Slovakia, ktorá monitoring realizuje. Mediálne agentúry tak dostali k dispozícii dáta o outdoorových plochách a informácie z dopravného prieskumu. Ich kombináciou je možné plánovať a analyzovať kampane za základe štandardných mediálnych parametrov ako aj z hľadiska cieľových skupín.
„Rozhodli sme sa podporiť tento projekt, nakoľko vonkajšia reklama, ako jeden z kľúčových mediatypov na trhu, dlhodobo postrádala jednotnú metodiku merania a evidujeme záujem našich klientov o štandardizáciu v tejto oblasti. Je to zároveň výzva pre ostatné agentúry a prevádzkovateľov vonkajšej reklamy, aby sa k projektu pripojili a vytvorili tak jednotnú menu, tak ako ju poznáme napríklad v prípade TV reklamy,“ Ján Havelka, generálny riaditeľ agentúry GroupM.
„S potešením môžem konštatovať, že napriek zložitosti procesu sme projekt merania vonkajšej reklamy úspešne spustili. Výstupy z merania sú už k dispozícii. Pevne verím, že poskytnú jednoduchší a efektívnejší proces plánovania a vyhodnocovania kampaní, ktorý ocenia nielen mediálne agentúry, ale aj zadávatelia reklamných kampaní, ako aj majitelia plôch vonkajšej reklamy,“ Ivan Šimek, Managing Director agentúry TNS Slovakia.
Projekt merania vonkajšej reklamy OAM (Outdoor Audience Measurement), podľa informácií TNS Slovakia, prispieva k spresneniu výpočtov mediálnych parametrov kampaní a k zlepšeniu práce pri plánovaní outdoorových kampaní mediálnymi agentúrami. Meranie umožňuje vyhodnocovať existujúce kampane, ale tiež kampane plánovať a optimalizovať vzhľadom na rozpočet alebo požadovanú účinnosť. Plánovanie a vyhodnocovanie kampaní si môžu mediálne agentúry, ale aj zadávatelia reklamy, nastaviť pre rôzne cieľové skupiny. Na prácu s výsledkami merania slúži plánovací a analytický softvér, ktorý obsahuje databázu plôch, a ktorý umožňuje výpočet mediálnych parametrov, ako je zásah (Rch), počet impresií (GI), priemerný počet vzhliadnutí (OTS), GRPs či afinita.
Mapa: Prekrytie umiestnenia reklamných plôch a pohybu obyvateľstva, zisteného dopravným prieskumom
O projekte merania vonkajšej reklamy:
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.