Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.01.2017, 15:55

Bohumilov týždeň: Dobrá správa, televízny marketing funguje. Zem spieva a Prázdniny začali výborne

Január nie je hlavný mesiac pre slovenské televízie. Aj tak ale nie je nedôležitý – dokazuje to aj práve sa končiaca strana s poradovým číslom jeden v kalendári roka 2017.

Bohumilov týždeň: Dobrá správa, televízny marketing funguje. Zem spieva a Prázdniny začali výborne
Zdroj: RTVS

Nie, január nie je hlavný mesiac pre slovenské televízie. Nepatrí ani k významným častiam jednej z dvoch kľúčových ratingových sezón – jarnej ani jesennej. Aj tak ale nie je nedôležitý – dokazuje to aj práve sa končiaca strana s poradovým číslom jeden v kalendári roka 2017.

Jedným z poznaní je, že marketing televíznych produktov stále dokáže splniť svoju funkciu. Prázdniny aj Zem spieva odštartovali veľmi dobre.

Obe relácie majú spoločné práve dlhú komunikáciu pred premiérou pilotnej epizódy. JOJkársky seriál vystavaný po úspechu sitcomového predchodcu Naši na kombinácii detských hercov a námetu derivovaného z filmu S tebou mě baví svět televízia tlačila najmenej od Vianoc. Tlačila ešte silnejšie ako novoročného Vila Rozborila, ten ovláda upútavkové sloty poväčšine len v nedeľu. Prázdniny boli sypané rôznymi formami každý deň v týždni.

Zdroj: TV JOJ

​Výsledok? Takmer 40% podiel prvej časti. Skvelé číslo, zdá sa, že JOJke sa lepšie nový rok začať ani nemohlo podariť. Masa divákov Novín je výbornou základňou, mesiac teasingu Prázdnin zabral vynikajúco.

Niečo veľmi podobné sa podarilo RTVS. V predveľkonočnom období postavila sobotný večer na folklóre. Verejnosprávne. Na propagácii súťažnej novinky Zem spieva si dali v Mlynskej doline mimoriadne záležať, nenechali nič na náhodu.

Odmenou bolo 630-tisíc divákov a takmer 30% podiel na trhu. Čísla, nad ktorými by ani komerčnejšie televízie veľmi neohŕňali nosom.

Som zvedavý, koľko divákov si pozrie aj pokračovanie. Reakcie na prvú časť totiž evidujem rôzne. Za folklór ako ideu pre originálnu verziu „SuperStar“ sa postavili všetci, prevedenie už tak jasne pozitívne neskončilo. Prvá časť mi pripomínala polievku tak trochu v štýle "čo chladnička dala."

Kasting v skanzene, výjazdy celebrít po republike (a výlet do Írska), potom vystúpenie pred porotou na nablýskanom pódiu. Jednoduché, no možno nie všetkým vždy jasné pravidlá, hlasovanie poroty až keď boli súťažiaci dávno doma, telemost s postupujúcimi. Za originalitu desať bodov, viem si predstaviť, že priemerný divák sa mohol občas trochu strácať. Doplnkovej podmazovej hudbe, výberu najväčších svetových diskohitov, som tiež celkom neporozumel.

A ešte jeden dobrý postreh, ktorý som si vypočul: porote by sa zišiel niekto ako Ján Ďurovčík. Overený a skúsený tanečný porotca, na ktorého sú diváci zvyknutí a najmä dokáže im vysvetliť, čo práve vidia. Ani ja nie som odborníkom na folklór, Ďurovčíkovi by som veril, keby hovoril, kto čo urobil dobre a kto nie.

Televízny marketing teda funguje aj pri Zemi, čo spieva, zaujímavé bude číslo druhé (ako vždy). Myslím, že ľudia budú súťaž pozerať aj ďalej. Folklór a časom aj príbehy jednotlivých súťažiacich sú príliš silné lákadlo.

P.S.: A prečo je január dôležitý? Okrem toho preto, že čísla výkonnosti Markízy a JOJ neboli nikdy také vyrovnané. Len prečo sme počas neho hovorili o úspešných novinkách RTVS a JOJ, keď z terestriálu odišla práve Markíza?  

5 vecí, ktoré si myslím

1.Myslím, že sme videli aj čo sa stane, keď marketing z rôznych dôvodov nefunguje.

Čert nikdy nespí síce JOJ avizovala ako super nový seriál, o kampani sa ale hovoriť nedá. Zdržal sa v utorok v hlavnom vysielacom čase na JOJke po jednocifernom podiele až jedenkrát. Príchodu Juniora, Marcela a Nikto nie je dokonalý (alebo ako sa to bude volať) sa už isto nevedia dočkať.

2.Myslím, že RTVS nevysielala nič k Medzinárodnému dňu pamiatky obetí holokaustu.

Ale mala. Premiéra Trocha inak mohla počkať, hoci vyzerala o triedu lepšie, ako na spravodajskej televízii.

3.Myslím, že podobnosť u nás s tým v Amerike je zarážajúca.

Nestáva sa často, aby sme sa mohli porovnávať so Spojenými štátmi Americkými. Podobnosť komunikácie medzi novou vládnucou garnitúrou a médiami sú zarážajúce. Médiá sú podľa vlády „opozícia“, Washington Post uverejňuje ironické oslavné články o tom, ako prezident Trump dotykom uzdravil masy.

4.Myslím, že by som chcel vedieť, koľko ľudí pozeralo zápas Federer – Nadal.

Finále prvého grandslamového turnaja vysielal Eurosport v nedeľu na obed. Bola to klasika ako slepačia polievka a rezeň so šalátom, ktorú si nenechali ujsť ani vlažnejší športoví a tenisoví fanúšikovia. Naozaj by ma zaujímalo, koľko divákov odobrali nedeľňajším politickým obedovým prekáračkám. Viem o viacerých, ktorí si vyslovene pochvaľovali rozdiel v chuti.

5.Myslím, že som nikdy netrávil viac času na Twittri.

Môže za to inaugurácia Trumpa. Odvtedy som na rýchlej a na Slovensku zanedbanej sociálnej sieti aspoň tak často, ako na Facebooku. Množstvo zaujímavých a fascinujúcich príbehov, udalostí a postrehov je zarážajúce. Skúste to, mohlo by sa vám tam zapáčiť.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.