Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.03.2017, 10:18

Najviac poslucháčov má Rádio Expres. Počúva ho tretina Slovákov

Denne počúva rádio takmer tri milióny ľudí.

Najviac počúvané rozhlasové stanice na Slovensku sú aj naďalej Rádio Expres, Rádio Slovensko a Fun rádio. Ukázala to najnovšia vlna prieskumu Radioprojekt spoločnosti Median SK (XI. až XII. etapa 2016, I. etapa 2017).

​Rádio Expres dosiahlo podľa prieskumu v parametri "počúval posledný týždeň" výsledok 34,8 percenta, čo je 1,6 milióna poslucháčov. Rádio Slovensko počúvalo 29 percent účastníkov prieskumu (1,3 milióna poslucháčov), Fun rádio 22,6 percenta (1 milión poslucháčov). V porovnaní s predošlou vlnou prieskumu komerčná jednotka mierne posilnila (+0,4 %), dvojka a trojka mierne stratili (-0,1 % a -0,3 %).

Na štvrtej priečke v počúvanosti je Rádio Jemné (16,1 %), nasledujú Rádio Europa 2 (15,7 %), Rádio Vlna (12,8 %) a Rádio Regina (12,7 %).

Zdroj: MEDIAN SK, Radioprojekt XI.-I./2017

​Celková počúvanosť rádií v období od 17. októbra do 18. decembra 2016 a od 9. januára 2017 do 5. februára 2017 bola 87,6 percenta. Na otázku, či minulý týždeň počúvali rozhlas, odpovedalo pozitívne 3,92 milióna poslucháčov vo veku 14 až 79 rokov. Podľa prieskumu počúvajú denne rádio takmer tri milióny ľudí (65,4 percenta populácie).

Celkovú počúvanosť 41,3 percenta dosiahlo šesť rozhlasových okruhov verejnoprávneho RTVS. Stanice rozhlasovej siete Rádio Services počúvalo 38,8 percenta poslucháčov a sieť Fun Media Group dosiahla počúvanosť 29,7 percenta.

Zdroj: MEDIAN SK, Radioprojekt XI.-I./2017

​Najväčší podiel na trhu si podľa Medianu SK udržuje Rádio Expres (22,5 %), nasleduje Rádio Slovensko (21,1 %) a Fun rádio (12,2 %). Ďalšími sú Rádio Regina (8,2 %), Rádio Európa 2 (7,8 %), Rádio Jemné (7,7 %) a Rádio Vlna (6,6 %). Zvyšné rozhlasové stanice kontrolujú 14,3 percenta rozhlasového trhu.

Zdroj: MEDIAN SK, Radioprojekt XI.-I./2017

Najnovší prieskum Radioprojekt uskutočnila agentúra na vzorke 3367 respondentov formou osobných rozhovorov a samostatným vypĺňaním dotazníka respondentmi.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.