Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.03.2017, 15:50

Masaryk má za sebou slovenskú premiéru. Počas víkendu si ho pozrelo najviac divákov

Návštevnosť Únosu a Všetko alebo nič však nepokorí.

Masaryk má za sebou slovenskú premiéru. Počas víkendu si ho pozrelo najviac divákov
Zdroj: GARFIELD FILM

Historická dráma Masaryk sa stala najoceňovanejším filmom na tohtoročnom udeľovaní Českých levov. Snímka získala ocenenie v dvanástich kategóriách a stala sa tak najúspešnejším filmom v histórii Českých levov. V slovenských kinách mal Masaryk premiéru 23. marca. Počas otváracieho víkendu si ho prišlo pozrieť 17 404 divákov. Na ďalších priečkach najnavštevovanejších filmov uplynulého víkendu bola rozprávka Kráska a zviera (17 131 divákov) a triler Únos (16 672 divákov).

„Je to výborný výsledok, vyzerá to, že film si napriek nie ľahkej téme získal srdcia slovenských divákov a umiestnil sa na prvom mieste" hovorí Denisa Biermannová zo spoločnosti GARFIELD FILM, ktorá je distribútorom filmu Masaryk.

Slovenská premiéra Masaryka prišla na rad po februárovej svetovej premiére na Medzinárodnom filmovom festivale Berlinale a po marcovej premiére filmu v českých kinách, kde do dnešného dňa snímku videlo 192 521 divákov. Pre porovnanie, úspešnú evitovku Všetko alebo nič si v Česku za 11 premietacích týždňov pozrelo 269 840 divákov.

​Slovenským filmom sa však tento rok mimoriadne darí a pokorujú jeden rekord za druhým. Nielen čo sa týka návštevnosti počas otváracieho víkendu, ale aj celkovej návštevnosti. Prvé dve priečky už patria tento rok hneď dvom slovenským filmom. 

Na začiatku januára prišiel do kín sfilmovaný bestseller Evity Urbaníkovej Všetko alebo nič a hneď sa stal filmovou udalosťou roka. Evitovku si prišlo pozrieť počas otváracieho víkendu 68 352 divákov, doteraz ho videlo už 331 749 divákov. Na začiatku marca prišiel do kín film Únos a opäť prepísal tabuľky rekordov. Premiéra prekonala s návštevnosťou 69 354 divákov aj Všetko alebo nič alebo minuloročný hit Červený kapitán. Doteraz, za štyri premietacie týždne, si Únos pozrelo 236 033 divákov.

Pozornosť si však nezískala Piata loď, prvý slovenský film ocenený na MFF Berlinale od rozdelenia Československa. Ani Krištáľový medveď neprilákal divákov do kín a rodinnú drámu si prišlo pozrieť počas otváracieho víkendu len 4 400 divákov, druhý premietací týždeň to bolo len 757 divákov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.