Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.05.2017, 10:55

Kto má najobjektívnejšie spravodajstvo? Markíza prichádza o prvenstvo

Voči predchádzajúcemu obdobiu nastali zmeny na prvých dvoch priečkach rebríčka.

Kto má najobjektívnejšie spravodajstvo? Markíza prichádza o prvenstvo
Zdroj: TASR/D. Veselský

V období január až marec 2017 odpovedali respondenti v prieskume spoločnosti Median SK na otázku „Ktorá televízia má podľa Vás najobjektívnejšie spravodajstvo?“ V porovnaní s výsledkami za predchádzajúce obdobie nastali zmeny na prvých dvoch priečkach rebríčka a Slovenskú televíziu označili respondenti prieskumu po druhýkrát ako televíziu s najobjektívnejším spravodajstvom. Prvýkrát si vybrali respondenti verejnoprávnu televíziu ako televíziu s najobjektívnejším spravodajstvom v treťom kvartáli minulého roka. Median SK zisťuje názor ľudí na objektívnosť spravodajstva od roku 2010.

Trendom niekoľkých posledných období je vyrovnávanie hodnotenia objektivity Slovenskej televízie a TV Markíza. Výsledky oboch staníc sú štatisticky neodlíšiteľné, je možné povedať, že obe stanice sú hodnotené zhodne. Obe najlepšie hodnotené stanice z pohľadu objektivity spravodajstva v poslednom polroku mierne zlepšujú svoju pozíciu.

V poslednej vlne prieskumu uviedlo 25,5 percenta opýtaných verejnoprávnu RTVS (STV), o dve desatiny bodu menej (25,3 percenta) sa priklonilo k TV Markíza. Spravodajskú TA3 označilo 17 percent a TV JOJ spomenulo 16,1 percenta respondentov. Respondenti mohli určiť len jednu televíziu, pričom 13,2 percenta respondentov sa k otázke nevyjadrilo.

​Z dlhodobého hľadiska dochádza k zlepšovaniu vnímania RTVS. Na konci roka 2012 označovalo ako objektívne verejnoprávne spravodajstvo len 11,3 percenta opýtaných, odvtedy však kontinuálne rastie. Najlepšie výsledky zaznamenala RTVS v roku 2015, kedy sa v druhom a treťom kvartáli hýbala nad 27 percentami. Minulý rok vnímanie objektivity verejnoprávneho spravodajstva divákmi kleslo na hodnoty okolo 24 percent a v prvom kvartáli tohto roka sa dostala Slovenská televízia opäť nad 25 percent.

„Nie je to pre mňa veľké prekvapenie, skôr jasné potvrdenie toho, ako vnímajú  spravodajstvo RTVS naši diváci a poslucháči. Vďaka patrí im a, prirodzene, aj mojim kolegom,“ uviedol k výsledkom aktuálneho prieskumu generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.

Zdroj: MML Omnibus, 2017/I, MEDIAN SK

Realizátorom merania je MEDIAN SK. Terénny zber dát prebiehal v termíne január až marec 2017 kvótnym výberom. Prieskumu verejnej mienky zameraného na spravodajstvo v slovenských televíziách sa zúčastnilo 2 038 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.