Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
24.09.2021, 10:55

Google ponúka EÚ urovnanie protimonopolného vyšetrovania. Týka sa jeho praktík pri digitálnej reklame

Reklama tvorí pre Google kľúčový zdroj príjmov a ziskov, vyšetrovanie by tak mohlo byť veľkou hrozbou.

Google ponúka EÚ urovnanie protimonopolného vyšetrovania. Týka sa jeho praktík pri digitálnej reklame
Zdroj: Dreamstime

Americká spoločnosť Google, ktorá je súčasťou skupiny Alphabet, sa snaží urovnať protimonopolné vyšetrovanie v Európskej únii týkajúce sa jej aktivít v digitálnej reklame. Uviedla to agentúra Reuters s odvolaním sa na informovaný zdroj. Urovnanie by pomohlo odvrátiť ničivé a zdĺhavé vyšetrovanie a možnú vysokú pokutu.

Google už kvôli monopolnému správaniu dostal v EÚ za posledné desaťročie v troch rôznych prípadoch pokuty v celkovej výške osem miliárd eur. Bolo mu tiež nariadené, aby zmenil svoje praktiky a prestal brániť konkurencii.

Najpoužívanejší internetový vyhľadávač na svete sa ocitol v hľadáčiku Európskej komisie kvôli reklame pred tromi mesiacmi. Podľa zdroja urobil Google návrh komisii, zdroj ale nechcel poskytnúť ďalšie detaily kvôli citlivosti celej záležitosti.

Európska komisia sa odmietla k správe vyjadriť. Google na niekoľko žiadostí o komentár nereagoval. Zatiaľ tak nie je isté, či európska komisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestager bude otvorená rokovaniu, ktoré zvyčajne zaberie mesiace či dokonca roky, než sa podarí dosiahnuť dohodu, alebo môže stroskotať uprostred cesty.

Ohrozenie reklamných príjmov

Agentúra Reuters už v júni s odvolaním sa na zdroje uviedla, že EK má v pláne začať oficiálne vyšetrovanie praktík americkej internetovej spoločnosti Google v digitálnej reklame. Vyšetrovanie by mohlo byť pre Google veľkou hrozbou, pretože reklama tvorí kľúčový zdroj jeho príjmov a ziskov. V minulom roku príjmy podniku z internetovej reklamy dosiahli 147 miliárd dolárov, firma tak bola z hľadiska týchto príjmov svetovou jednotkou.

Google zarába predovšetkým na reklame na svojich platformách, napríklad na rovnomennom webovom vyhľadávači alebo na portáli na zdieľanie videí YouTube. Časť jeho príjmov však pochádza aj z toho, že iné mediálne spoločnosti používajú jeho technológiu na predaj reklamy na svojich stránkach.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.