Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
28.06.2017, 10:21

Facebook vedie kampaň proti nenávistným odkazom, týždenne ich zmaže desaťtisíce

Spolieha sa na svojich užívateľov, že jej nahlásia akékoľvek nenávistné odkazy, ktoré na sieti nájdu.

Facebook vedie kampaň proti nenávistným odkazom, týždenne ich zmaže desaťtisíce
Zdroj: Reuters

Americká spoločnosť Facebook za posledné dva mesiace vymazávala týždenne 66-tisíc odkazov. Tento gigant medzi sociálnymi médiami totiž podniká rozsiahle zásahy proti odkazom, ktoré pokladá za prejav nenávisti. Spoločnosť v blogu uviedla, že vymazávanie odkazov môže "byť vnímané ako cenzúra", ale snaží sa svoj postup verejnosti dobre vysvetliť a chce ešte zlepšiť svoje zásahy proti prejavom nenávisti.

Facebook definuje prejav nenávisti ako útok na ľudí na základe ich rasy, sexuálnej orientácie a "ďalších chránených charakteristík".

Spoločnosť so sídlom v meste Menlo Park v Kalifornii sa podľa svojich slov spolieha na to, že dve miliardy užívateľov Facebooku jej nahlásia akékoľvek nenávistné odkazy, ktoré na sieti nájdu. Zamestnanci potom odkazy prezrú a rozhodnú, či ich vymažú.

Facebook dodal, že nasledujúci rok si na skúmanie odkazov plánuje najať ďalších 3-tisíc ľudí. Tí sa pridajú k 4,5 tisícom ľuďom, ktorí už v súčasnosti odkazy preverujú.

Robíme aj chyby, uviedla spoločnosť. Vlani napríklad Facebook vymazal odkaz černošského aktivistu, ktorý zverejnil nenávistný e-mail doručený na jeho adresu, a ten obsahoval aj nactiutŕhačské slová. Facebook dodal, že odkaz vrátil na internet a ospravedlnil sa.

"Vieme, že tento druh chýb spôsobuje hlboké znepokojenie zainteresovaným ľuďom a že idú proti všetkému, čo sa vo Facebooku snažíme dosiahnuť," napísal v blogu viceprezident Facebooku Richard Allen. Takmer všetky technologické spoločnosti vlastniace sociálne médiá zápasia s tým, aby našli rovnováhu medzi umožnením slobody prejavu a zabránením extrémizmu.

Minulý týždeň spoločnosť Google informovala, že podniká zásahy proti teroristickej propagande a ďalším extrémistickým videám na svojom webe YouTube, keďže silnie kritika internetu a jeho úlohy v masovom násilí. Google tiež oznámil, že si najal ďalších ľudí na sledovanie nenávistných a extrémistických prejavov na internete a cieľom je zabrániť ich šíreniu prostredníctvom YouTubu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.