Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.07.2017, 10:50

Tour bez Sagana? Väčšina fanúšikov vypla televízory

Piatej etape Tour de France prudko klesla sledovanosť, slovenskí diváci uprednostnili reprízy filmov.

Tour bez Sagana? Väčšina fanúšikov vypla televízory
Zdroj: Reuters

Po utorkovej diskvalifikácii Petra Sagana na Tour de France sa v stredu prvýkrát pretekalo bez nášho najpopulárnejšieho športovca. Vylúčenie Sagana po páde Brita Cavendisha v závere štvrtej etapy pobúrilo fanúšikov a vzbudilo veľké ohlasy.

​Sledovanosť najslávnejších cyklistických pretekov mala od začiatku rastúcu sledovanosť, čo sa včera zmenilo a sledovanosť prudko klesla. Prvú etapu v sobotu 1. júla si pozrelo 141-tisíc divákov nad 12 rokov a Dvojka mala trhový podiel 13,6 percenta v univerzálnej cieľovej skupine divákov. V nedeľu vzrástla sledovanosť na 5,5 percenta a Dvojka dosiahla podiel takmer 19 percent. V tretej etape bol trhový podiel Dvojky rovnaký, štvrtá etapa sa už prehupla cez 20 percent, pri obrazovkách bolo 173-tisíc divákov nad 12 rokov.

​Včerajšej piatej etape, prvej bez Sagana, klesla sledovanosť, pozrelo si ju 104-tisíc divákov a podiel Dvojky spadol na 10,6 percenta, v komerčnej skupine divákov 12-54 rokov na necelých 10 percent . Vyšší podiel dosiahli v tejto cieľovej skupine počas vysielania TdF programy všetkých ostatných televízií. Jednotka mala na programe Rozprávky bratov Grimmovcov. Stolček prestri sa dosiahol 11,4 percenta a nasledujúci Žabí kráľ 15 percent. Komédie Lúpež po anglicky a Vrahúni na Markíze si pripísali podiely 12,2 a 15,5 percenta. Podvečerný program TV JOJ mal najvyššiu sledovanosť, komédia Alvin a Chipmunkovia dosiahla podiel 13,6 percenta a Kráľovstvo lesných strážcov 16,6 percenta.

Sledovanosť Tour de France:

dátum program počet divákov (ind 12+) rtg% (ind 12+) shr% (ind 12+) rtg% (ind 12-54) shr% (ind 12-54)
1.7.2017 Tour de France 141 000 3,0 13,6 2,3 13,0
Štúdio 66 000 1,4 5,0 1,4 9,2
2.7.2017 Tour de France 256 000 5,5 18,7 4,0 16,9
Štúdio 125 000 2,7 8,8 2,1 8,9
3.7.2017 Tour de France 160 000 3,4 18,7 2,5 18,2
Štúdio 96 000 2,0 9,0 1,6 9,5
4.7.2017 Tour de France 173 000 3,7 20,6 2,5 19,0
Štúdio 187 000 4,0 18,4 2,8 17,9
5.7.2017 Tour de France 104 000 2,2 10,6 1,6 9,8
Štúdio 117 000 2,5 11,4 1,9 12,3

Trend diváckeho záujmu o Tour de France budeme monitorovať aj naďalej, včerajšie výsledky sledovanosti môžu byť skreslené vzhľadom na štátny sviatok a iný divácky režim.

Najsledovanejší ročník Tour de France

Minuloročné preteky boli celkovo vôbec najsledovanejšími od začiatku vysielania priamych prenosov z Tour v RTVS. Vlani dosiahla priemerná sledovanosť všetkých etáp Tour de France 21,8-percentný podiel na trhu, preteky sledovalo v priemere 195-tisíc divákov. Dvojka bola počas vysielania prenosov zo súťaže najsledovanejšou televíziou na trhu.

Zdroj: PMT/TNS SK

​Najvyššiu sledovanosť dosiahol prenos z 15. etapy (nedeľa 17. 7. 2016), ktorý si pozrelo 303-tisíc divákov pri podieli na trhu 21 percent. Táto etapa sa stala historicky najsledovanejšou etapou Tour de France od roku 2011.

Posledná etapa pretekov, ktorá vyvrcholila 24. júla 2016 na parížskych Elyzejských poliach, sa tiež stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Skvelé druhé miesto Petra Sagana sledovalo 298-tisíc divákov s trhovým podielom 23,3 percenta v univerzálnej cieľovej skupine divákov.

Zdroj údajov: PMT/Kantar TNS, dáta zahŕňajú LIVE+VOSDAL a sledovanosť hostí.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.