Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.07.2017, 11:00

Sme outdoor, ale iný. Ten náš rozpráva príbeh, hovorí start-upová spoločnosť

S mobilnými citylightami na bicyklových štvorkolkách sa stretávame v uliciach slovenských miest už tri roky. Za nápadom stojí spoločnosť Keis Media Bratislava.

Sme outdoor, ale iný. Ten náš rozpráva príbeh, hovorí start-upová spoločnosť
Zdroj: Keis Media, zľava: Roland Frankovič, Dušan Kuchyňka a Peter Gál

Promobiky - štýlovo upravené mobilné citylighty - priniesla na trh vonkajšej reklamy start-upová spoločnosť Keis Media Bratislava. S niektorými členmi jej tímu sme sa stretli a porozprávali o tomto netradičnom outdoorovom projekte. Roland Frankovič, výkonný riaditeľ, Dušan Kuchyňka, obchodný riaditeľ a Peter Gál, riaditeľ pre logistiku a servis hovoria aj o tom, prečo nechcú a ani nemôžu konkurovať klasickej outdoorovej reklame.

S promobikami ste začali v roku 2014. Prečo práve takéto ourdoorové médium?

Roland: Chceli sme robiť outdoorovú reklamu inak. Priniesť značku bližšie k ľuďom uvoľnenou, zábavnejšou, aktívnejšou formou. Trendom tejto doby sú outdoorové športy, celé rodiny trávia spolu čas na korčuliach a bicykloch, rekreační bežci sa stali neodmysliteľnou súčasťou našich ulíc. Mobilné citylighty – promobiky sú ekologickým a moderným reklamným prostriedkom, sú vždy tam, kde sa pohybujú a trávia čas cieľové skupiny našich klientov.

Zdroj: Keis Media

Ako ste začínali?

Dušan: V polovici roku 2014 sme mali 4 promobiky, teraz ich máme 44. Najprv sme ich využívali len ako reklamné médium, ako mobilné citylighty. Postupne sme na k nemu pridávali pridané hodnoty ako je napríklad aj služba, kde naši promotéri rozdávajú vzorky, letáčiky alebo reklamné predmety, ale môžu zbierať pre klienta aj kontakty priamo od ľudí z ulíc. Už to nie je len mobilný citylight, ale je to priama interakcia so zákazníkmi, čo klienti radi využívajú.

Ktorá kampaň najviac rezonovala v poslednom období?

Roland: Veľmi pekné bolo nasvietenie monumentov na modro v mestách pre klienta O2 počas Vianoc. Operátor potreboval promovať novú technológiu a s ňou spojené služby pre ľudí v konkrétnych mestách a promobiky sú svojou flexibilnosťou ideálne práve pre takýto druh kampaní. Zo všetkých miest, kde kampaň prebiehala, bola najkrajšia v Bardejove. Priamo počas Vianočných trhov bola radnica v centre mesta nasvietená na modro a hneď pri nej bol priestor, kde Bardejovčania sledovali vianočný program.

Koho to bol nápad? Klienta alebo vás?

Roland: My sme klientovi ponúkli naše služby, ale kreatívny koncept prináša klient a my ho podporíme našimi nápadmi. Klient si povie predstavu, aký produkt alebo službu chce promovať, koho chce osloviť a kde. My mu pripravíme návrh celej reklamnej kampane. Navrhneme trasy, kde a kedy budeme jazdiť a ako budeme ľudí oslovovať. K tomu vymýšľame služby navyše. S promobikami vieme ísť aj do lokalít, kde sa iné reklamné plochy nenachádzajú alebo len v obmedzenom počte.

Zdroj: Keis Media

Ako klientov presvedčíte, že je vaša kampaň efektívna?

Dušan: Klientov presvedčíme komplexnosťou služby, ktorú im ponúkame a referenčnými projektmi na všetky značky, pre ktoré sme robili. Potom, ako si klienti zmerajú efektívnosť kampaní prostredníctvom promobikov, sa k nám radi vracajú s novými kampaňami. To je pre nás najlepšia vizitka a spätná väzba od klienta.

Dá sa efektivita vašej kampane zmerať?

Roland: Dá sa to. Vieme presne, koľko kontaktov sme zozbierali, alebo koľko letákov sme rozdali. Napríklad, keď sme pre jednu poisťovňu robili kampaň na výstave v Bratislave, umiestnili sme naše promobiky priamo pri každom vstupe do areálu výstaviska. Každý jeden z dvestotisíc návštevníkov nás za tých päť dní videl.

Aký typ kampane ešte viete veľmi efektívne zrealizovať?

Roland: Veľmi účinné kampane realizujeme pre klientov, ktorí chcú zasiahnuť len určité lokality alebo mestá. Priamo v menších mestách a obciach sme jednoznačne najlepší. Zrealizovali sme napríklad lokálne kampane pre klienta Orange v Holíči, Galante a Šali. V týchto mestách sme na kampane nasadili dvanásť promobikov počas dvoch týždňov. V mene tohto klienta sme oslovovali ľudí v uliciach a zbierali od nich údaje a informácie, o aké konkrétne služby tohto operátora majú záujem. Úspešní sme aj s náborovými kampaňami pre klientov v Seredi, ktorí si pri získavaní zamestnancov do logistických centier zvolili práve naše mobilné citylighty.

Zdroj: Keis Media

Ako logisticky zabezpečujete kampane?

Peter: Keď máme napríklad v teréne vonku 34 promobikov súčasne pre niekoľkých klientov, je pre nás výzvou celé to logisticky zladiť. Na promobiky sme namontovali GPS, takže si my aj klienti sledujeme kampane v reálnom čase. Kedykoľvek vieme pre klienta urobiť zmeny v trasách aj v časoch. Klientom posielame priebežne počas celej kampane fotografie a videá, aj postrehy z terénu od promotérov.

Kedy máte off sezónu? V zime?

Roland: Nikdy. Naše promobiky sú v teréne od januára až do decembra. Obvykle končíme 23. decembra kampaňami na vianočných trhoch po celom Slovensku.

A čo keď prší a ľudia nie sú v uliciach?

Dušan: Ľudia sú v uliciach za každého počasia. Keď je však počasie výnimočne nepriaznivé, vieme rýchlo kampaň prerušiť a nasadiť ju opäť v inom termíne. Klienti to veľmi oceňujú.

Zdroj: Keis Media

Spolupracujete aj s eventovými agentúrami?

Roland: Áno, spoluprácu s eventovými agentúrami veľmi vítame. Naše mobilné citylighty sú ideálne pre pozývanie na eventy.

Chystáte pre klientov niečo nové?

Peter: Pracujeme intenzívne na technickom projekte, ktorý umožní úzke prepojenie našich mobilných promobikov s onlinom. Tu vidíme nekonečné možnosti pre našich klientov využiť silné stránky outdooru a onlinu vo svojich kampaniach.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.