StoryEditor

Zklincieva sa

08.04.2013, 23:21

Marcové hodnotenie februárových kampaní, ktoré Stratégie uverejnili v apríli, bolo bohaté na prihlášky. Môj profesor fotky, pán Šebej, hovorieval: "Kvantita by už bola…". Tentokrát sa ale, podľa mňa, dostavila aj kvalita.

Šampiónom hodnotenia sa stal môj tip na budúci zlatý klinec - rádiospot Hamlet dnes nebude od MADE BY VACULIK. Porota dlho diskutovala, či slávna scénka "včera, dnes a zítra" bola predlohou, inšpiráciou, alebo toto rádio je jednoducho "len" rovnako dobré. Podľa mňa je skvelé a tužky by som dolámal copywriterovi, ktorý by pokazil spot pre divadelnú hru s takým inšpiratívnym názvom. Jediná práca výrazne vytŕčajúca z priemeru. Blahoželám. Takisto na prvom mieste skončil divadelný plagát k tejto hre. Diskusia o tom, že super nápad prihlasovať do súťaže reklám divadelné plagáty skončila konštatovaním, že veď aj divadelná hra je produkt a plagát k nej je jeho reklamou.

Tisíckilometrovému darčeku na druhom mieste podľa porotcov chýbala lepšia art direction. Srdce na Valentína nestačí. Osobne sa mi páčil aj Rodinný Palace nákupov od Apple Pie, aj keď ani na jednom vizuále nebola rodina. Nájsť nejaké odlišnosti v komunikácii obchodných centier, ktoré ponúkaju v podstate to isté, je celkom náročná úloha a v prípade Shoping Palacu sa na rozdiel od Auparku, či Centrálu neukazovali naleštené modelky s nákupnými taškami (nič proti lesklým devám).

Udžať tak dlho koncept Lepiči pre VUB Banku a nenudiť je kumšt. Zaslúžené víťazstvo podľa mňa. Pri hodnotení Happy duetov sa ukázal rôzny pohľad porotcov na veci. Keďže sme vedeli, že šlo o reálne páry, ktoré boli vybrerané v castingoch na celom Slovensku, niektorí porotcovia už nehodnotili samotný TV spot ale ideu kampane. Tá je fajn. Ale v kategórii TV spotov toto bola podľa mňa slabá práca. Z hľadiska idei spotu, prevedenia, art direction, réžie, dramaturgie bol podľa mňa oveľa silnejši comeback Mobíkov. Veď pozrite si za sebou tie dva spoty.

Respect APP má podľa poroty najlepší inzerát. Porota diskutovala o relevancii použitia QR kódu pre detskú cieľovku, ktorá až tak nevyužíva internet v mobile, jedine ak použije mobil niektorého z rodičov.

Druhá skončila matrioška od Jandla, ktorej originalita bola spochybňovaná, dokonca vraj bol už použitý ten istý motív pre rovnaký typ produktu. Ja som si pamätal päť rokov starú matriošku z reklamy na Playstation od španielskej TBWA, ktorá podľa mňa prevedením ďaleko prevyšuje e-Dietovú.

Čo sa týka art direction, jedna z najlepších prác bola, podľa mňa, práca MARK BBDO živý darček pod stromček. Celkový dojem kazilo neprehľadné umiestnenie textov, komplikovane doručené posolstvo, po ktorom človek musel pátrať. Zbytočne komplikované. Škoda.

V Online sme porovnávali webky, banery s aplikáciami, videami a pfkami. Je to akokeby sme mali na ostatné veci iba kategóriu "Offline" a porovnávali TV spoty s plagátmi a rádiami. Neviem, či sa dá prvoplánovejšie urobiť kampaň na to, že neschovávajte peniaze v kredenci (ponožkách, matraci) ako tak, že urobíte fiktívnu Kredenc Banku, člena Matrac Group. Väčšina porotcov to však považovala za najlepší nápad aký sme v hodnotení v online mali a teda je to víťaz.

Zostrihať vtipné videá stačilo MUW Digital na druhé miesto s ich PFkou.

Mne sa najviac páčilo selfpromo Zaraguzy, ktorá predávala pobyt v agentúre na Zľave dňa. Výčitky o míňaní cieľovej skupiny Zľavy dňa Vs. potenciálnych zamestnancov Zaraguzy sa mi zdajú irelevantné vzhľadom k buzz potenciálu tohto nápadu.

Skončila na treťom mieste s rovnakým počtom bodov ako náš animovaný spot pre SLOVNAFT, ktorý si porotcovia pozreli celý, aj keď má cca šesť minút,)

 

https://www.youtube.com/watch?v=6Z5pyGUsZF4

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. november 2025 13:23