Koncom mája 2014 sa uskutočnil šialený a prednáškami nabitý BarCamp Brno. V rámci neho vystúpil Peter Bechyně s veľmi vtipnou, ale žiaľ aj dosť pravdivou prednáškou.
Zhrnul som najlepšie tipy z prednášky, ako postupovať pri tvorbe zlého webu, s ktorým je neúspech zaručený.
1) Pustite sa ihneď do plánovania a príprav. Niet času nazvyš, aby ste ho zabíjali zbytočnosťami. Plány si určite nestanovujte - hrozilo by, že by ste ich museli plniť. A to snáď nechcete.
2) Cieľová skupina – úplne všetci, 0-109 rokov.
3) Brief je pre svrabov. Profesionáli už vedia čo a ako - bez akéhokoľvek zbytočného zadania.
4) Jediné oddelenie, ktoré má na starosť web, je IT. Marketing a spol., nestarajte sa do toho.
5) Rozpočet netreba veľký. Aj web developer má rád svoju prácu, takže ho to bude baviť za všetkých okolností.
6) Čo najmenej času, pod tlakom sa pracuje dobre a efektívne. Tvorba webu nie je výnimka.
7) Všetky peniaze, ktoré máte, dajte iba do webu. Marketing potrebujú iba slabé weby.
8) Najdôležitejšia vec pri rozhodovaní sú grafické návrhy webu. Predsa vizuálnej tvorbe sa venuje/rozumie každý.
9) UX? Na čo do toho ťahať zákazníkov. Zbytočné zdržovanie, predsa viete, ako na to.
10) Užívatelia si musia informácie zaslúžiť.
11) Na homepage je potrebné umiestniť všetky informácie, ktoré máte k dispozícii.
12) Obsah nie je potrebný. Ak by náhodou aj bol, tak ho môžete predsa ukradnúť z iného webu.
13) Ak obsah máte, tak je viac ako vhodné okoreniť ho množstvom gramatických chýb.
14) Spustite web a jediná novinka na ňom je spustenie webu.
15) Nech vám ani nenapadne pri redesigne presmerovať staré URL. Komu potrebujete ukazovať starý obsah?
16) Spustením webu všetko končí, takže ďalej sa nemusíte oň starať.
17) Musíte zapnúť SEO.
SEO treba brat vazne a je potrebne ho zapnut, co najskor @bechyne #bcbrno pic.twitter.com/ZXNExfJirB
— michal halmeš (@quakar_sk) May 31, 2014
18) Každý vie, že SEO je o pozíciách.
Najvacsie tajomstvo SEO je odhalene @bechyne #bcbrno pic.twitter.com/Wr25AVvmAU
— michal halmeš (@quakar_sk) May 31, 2014
19) Po spustení webu ho zaregistrujte aspoň v 400 katalógoch. Viac je niekedy naozaj viac.
20) Web nikde nepropagujte. Keď už PPC reklama, tak musí smerovať na neexistujúce URL.
21) Nič nemerajte, je to zbytočná práca. A naviac mohli by ste na niečo prísť - a to predsa nechcete.
22) ČoNajdlhšia.url
Pokiaľ vás táto téma baví, nevynechajte záznam z tejto humornej prednášky.
Otázky a tipy na blog píšte na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Všetko možné a nemožné, čo hýbe svetom reklamy nájdete na AdArena Facebook page.
Michal Halmeš, AdArena