Reklama a marketing sú hlavne o predaji, vzťahu a komunikácii s verejnosťou a samozrejme o budovaní silnej a dôveryhodnej značky. Aj keď veľa ľudí na reklamu nadáva, jej vplyv je v tomto hádam jasný každému. Bez reklamy a marketingu o vás nikto nevie, keď o vás nikto nevie, tak nepredávate a keď nepredávate, tak nefungujete. Jednoduchá logika, ktorá síce má zopár svetlých výnimiek, ale v praxi to funguje takto skoro vždy.
No ale kedy a ako viete povedať, že je vaša značka silná? Že má na trhu značné postavenie, že ju ľudia poznajú a dokážu si ju jednoducho asociovaťči zaradiť? Existujú rôzne prieskumy, pravidelne vychádzajú hodnotenia a rebríčky svetových aj lokálnych značiek. Ja mám však ešte jedno kritérium, podľa ktorého sa dá povedať, že je značka známa a silná a to vtedy, ak už po nej pomenovali autobusovú zastávku. Takých prikladov je len v Bratislave a okolí niekoľko:
- Wüstenrot
- Slovanet
- TESCO Lamač
- TESCO (Pezinok)
- Slovnaft
- Volkswagen
Samozrejme berte tento blogový príspevok trošku s rezervou, je jasné že niektoré názvy vznikli historicky alebo na miestach, kde stoja veľké závody či objekty, kvôli ktorým sa zastávky postavili, no je pravda, že trošičku to s hodnotou značky predsa len súvisí, veď kto by napríklad nepoznal O2 arénu v Prahe? Už inou kapitolou je fakt, že pražský dopravný podnik nemal chuť meniť názvy zastávok po zmene sponzora arény, preto ak chcete ísť do O2 arény, musíte z električky vystúpiť na zastávke Sázka aréna..