StoryEditor

Chýbalo len „prepáčte“

26.03.2012, 17:53
Rajo dobre odhadlo komunikáciu. Škoda, že sa nechalo uniesť emóciami.

Niet pochýb, že potravinári majú kvalitu v krvi.Každý, kto videl výrobný potravinársky závodpred 20 rokmi a dnes, musí uznať, že sú to dvaúplne odlišné svety. Výrobu vína, pečiva, čimliečnych výrobkov dnes definuje ISO, internésmernice, orgány dozoru a v neposlednom radetiež prístup ľudí, ktorým záleží na tom, aby sak ich zákazníkom dostáli chutné a kvalitné potraviny.

Na druhej strane sú potraviny stále živé „stvorenia“.To, ako sa po spracovaní výrobku zachovajú jednotlivé suroviny, majú výrobcoviapod kontrolou len čiastočne. Pri poklese kvality je veľmi výnimočne ohrozenézdravie spotrebiteľov, častejšie sa stáva, že výrobok vyzerá „čudne“. Presne to sasnažilo vysvetliť aj komuniké spoločnosti Rajo v reakcii na neštandardnú kvalituich nízkotučného mlieka.

Rajo patrí k slovenskej potravinárskej špičke. Má výrazný podiel na trhu, tedaveľa tých, ktorí značke veria a majú jej výrobky radi. Chuť „z Raja“ si tiež mnohíspájajú aj s veľmi príjemnou, rodinnou a oslovujúcou komunikáciou. V situáciinedávnej „slovenskej potravinovej krízy“ však akoby na tieto atribúty zabudli.V komunikácii sme nenašli ani jedno „prepáčte“ alebo „záleží nám na dôvere našichzákazníkov“. Nepochybujeme, že to firma takto cíti, ale médiá, ani zákazníksa to nedozvedeli.

Rozhodne sa dá súhlasiť s názorom predstavenstva firmy, že Aktualne.sk prípadnafúklo. Titulok článku evokoval problém podobného rozsahu, ako bola kauzadioxínov alebo BSE. Rajo malo situáciu pod kontrolou a správne stavilo na reaktívnua adresnú komunikáciu s obchodnými partnermi. Azda aktívnejší mohlibyť komunikátori aj voči orgánom dozoru. Ostatné médiá a blogosféra sa o témevyjadrovali vecne a načúvali argumentom z Raja. Kríza prehrmela rýchlo. Celkovýpocit z komunikácie však ostáva rozpačitý. To „prepáčte“ mi chýbalo.

Kvalita potravín je vďačnou témou politikov, médií aj regulátorov. O úspechu, čineúspechu značky potravín rozhodne napokon vždy spotrebiteľ – konzument. Tenpochopí ojedinelý technický nedostatok výrobku. Značke však určite neodpustí,ak svoju kvalitu dlhodobo zanedbáva. To však prípad Raja nie je.

Tento komentár vyšiel v marcových Stratégiách.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. júl 2025 22:33