V rámci sprievodného programu k Social Inovation Campu prebehli v Prahe 3 PreCampy. Ja som bol prítomný v Era svět 9. októbra pri záverečnom diele s Karelom Novotným, známy aj ako Mindless, ktorý hovoril o pravdách a mýtoch značiek. Svet značiek je krásny v tom, že je zložitý a množstvo ich atribútov vnímame podvedome.
Nie je náhoda, že logo niektorých značiek si vieme dobre zapamätať a iné nie. Apple si zakladá na tom, že ich logo je zapamätateľné – jasne viditeľné a niekedy aj svieti. Možno ste netušili, že táto firma zamestnáva človeka v Hollywoode, ako aktívneho sprostredkovateľa filmového jablkového product placementu. Porozmýšľajte nad tým, ako si viete vybaviť logo automobilky Volva. Pre nich je podstatné, že viete, čo a ako robia. Každá značka si snaží nájsť svoju cestu k úspechu. Pekný príklad z automobilového priemyslu.
Veľké značky majú zvláštne osudy a začiatky, poučte sa z ich histórie. Vždy sa rozhodnite kam chcete zacieliť svoj business, až potom rozvíjajte stratégiu. Zistite si to, čo spája vašich spotrebiteľov a fanúšikov. Je to dôležitá vec, aby ste mohli svoj produkt ďalej rozvíjať tak, aby ľudia mali z neho väčší úžitok.
Značky majú vo svojej DNA rôzne charakteristiky podobne ako ľudia.
Aj veľké značky zamestnávajú prefíkaných ľudí. Danone vyhlásilo spotrebiteľskú súťaž, kde ľudia posielali ich jogurty odfotené v chladničke. Snáď netreba vysvetľovať akú hodnotu má tento jedinečný prieskum potravín, ktoré ľudia majú v chladničke.
Opakujme si: Jak chcete prodávat něco, co neumíte popsat jednou stručnou větou? @__mindless__ na #precamp
— InovaceProSpolečnost (@inovace) October 9, 2013
Karel Novotný si preskákal v reklamnej brandži veľa rokov a dokáže pútavo vysvetľovať všetko to, čo sa naučil a pochopil o značkách. Pokiaľ ste ho ešte nevideli naživo, tak v utorok 15. októbra 2013 bude v Bratislave.
Ak vás zaujíma táto prednáška z PreCampu, určite si nižšie pozrite záznam.
Reporty z ďalších konferencií nájdete na AdArene.
Čo som sa naučil po večeroch v Prahe
Blog AdArena existuje aj na Facebooku. Tipy a pozvánky na výborné konferencie zasielajte na adarena.blog(at)gmail.com
Michal Halmeš, AdArena