Instagram podnikol ďalšie kroky k tomu, aby sa stal významnou e-commerce platformou. Aktuálne skúša možnosť označovania produktových preklikov priamo do e-shopu z textu príspevku.
Dcérska sociálna sieť Facebooku sa snaží stať čoraz silnejším predajným kanálom. Svedčí o tom aj plánované spustenie služby Instagram Shop.
Na novú funkciu upozornil Matt Navarra. Novinka by mala byť dostupná pre vybrané množstvo influencerov. Možnosť vyskúšať si preklik priamo v texte príspevku dostala napríklad Victoria Beckham.
Instagram Tests Shopping Tags in Post Captions https://t.co/8wDqHYdzXp
— Matt Navarra (@MattNavarra) June 18, 2020
Funguje to tak, že produkt, ktorý propagujete sa v texte zobrazí ako aktívny prelink a keď naň záujemca klikne, presunie ho priamo na stránku predajcu, resp. poskytovateľa služby.
Podľa zahraničných médií mohla byť funkcia dostupná už dávno, jednak zvyšuje hodnotu príspevku influencerov a je to rýchlejšia cesta k produktu aj pre zákazníka.
Objavili sa tiež špekulácie, že po spustení Instagram Shop, by prelink v texte príspevku mohol slúžiť výhradne na preklik do e-shopu priamo na platformách Facebook či Instagram. Sociálne siete by tak docielili, aby používatelia strávili na platforme ešte dlhší čas a nakúpili bez toho, aby museli opustiť aplikácie.
Označiť produkt, službu alebo pridať prelink je momentálne možné, ak má používateľ viac ako 10 tisíc followerov. Dostupnosť odkazov na stránky tretích strán je pomocou funkcie swipe v Stories. Ak používateľ nemá dostatočný počet sledovateľov, na link odkazuje v „bio“ svojho účtu.
Jednoduchšie nakupovanie na populárnej sociálnej sieti pre zdieľanie fotografií je dostupné už od roku 2018. Instagram vtedy spustil funkciu pre biznis účty, ktorá priamo na fotografii ukázala názov aj cenu produktu. Po kliknutí na produkt sa používateľovi zobrazili podrobnosti „View on Website” a kliknutím na „Buy“ sa zákazník presunul na e-shop predajcu.
V marci 2019 povýšil Instagram nakupovanie ešte o level vyššie. Dovtedy dostupné tlačidlo „View on Website” nahradila funkcia „Checkout with Instagram“, ktorá používateľom zabezpečila ešte jednoduchšie nakupovanie. Celý proces od kliknutia na produkt až po zaplatenie je tak dostupný priamo na sociálnej sieti.