Petit Press chce posilniť svoju pozíciu v segmente, kde najsilnejší hráči dosahujú vyše 300 tisíc RU mesačne. A to cez zachytávanie programových zmien.
Petit Press spustí ďalší webový projekt – ahaho.sk. Pôjde o televízny program zakladajúci si na presnosti informácií: chce zachytávať programové zmeny a informovať o "skutočných vysielacích časoch".
Práve dôveryhodnosť má byť podľa hlavného projektového manažéra Sme.sk Radoslava Augustína kľúčovou pre ahaho.sk. "Nechceme mať najviac TV staníc, najviac členení na žánre a podobne. Chceme sa sústrediť na precíznu prácu s TV programami, ktoré ľudia na Slovensku sledujú najviac a v čase, ktorý sledujú najviac – prime-time," priblížil zámery pre Stratégie.sk. Tvorcovia nového webu vyzývajú návštevníkov Facebooku na zasielanie programových zmien. Podľa Augustína však komunita nebude pri ich "zachytávaní" primárna, nie je nevyhnutnosťou fungovania ahaho.sk.
Ahaho.sk odštartuje v betaverzii v marci. Podľa Augustína má byť "veľmi skoro" po spustení aj na mobilných platformách.
Projekt ahaho.sk bude auditovaný pod Sme.sk. Marketingovo ho však plánuje Petit Press budovať ako samostatnú značku. "Všetky TV programy na trhu sú len rubriky na portáloch. My chceme vytvoriť značku, ktorá vám napadne, ak chcete dôveryhodný TV program," tvrdí Augustín.
Od ahaho.sk si Petit Press sľubuje vyššiu návštevnosť ako súčasný program na Sme.sk. Ten v audite návštevnosti AIMmonitor nie je uvádzaný samostatne. Čísla ostatných hráčov na trhu však naznačujú, že o tento segment je záujem. Portál tv-program.sk patrí dlhodobo k top 20 najnavštevovanejším webom slovenského internetu. V roku 2011 mal priemerne 335 020 RU mesačne a medzi 4 až 5 miliónmi PV. Sekcia Programy na Pravda.sk, ktorá okrem televízie obsahuje aj kiná či divadlá, dosahovala priemerne 50 268 RU.
Ahaho.sk na webe spomína tlačené programové časopisy. "Televízie stále menia program. Programové týždenníky nestíhajú aktualizovať," tvrdí. Aj samotný Petit Press má jeden týždenník v portfóliu – supplement TV Oko s priemerným predaným nákladom vyše 175 tisíc za minulý rok. Jeho ďalší dvojtýždenník TV Svet predával priemerne 35 tisíc kusov, no medziročne výrazne klesal – stratil vyše 10 tisíc. Lídrom vo voľnopredajnom tlačenom segmente je Bauer Media SK: medzi týždenníkmi (Eurotelevízia – 89 394) aj dvojtýždenníkmi (TV max – 174 740). Supplementy ako TV Oko slovenský Bauer nemá. Nie je aktívny ani na webe; neprevádzkuje žiaden portál s televíznym programom.
Zdroj: Ivan Krasko