Tentoraz šokuje tým, že pripravil nešokujúcu kampaň. Ale iba na prvý pohľad.
Taliansky módny výrobca Benetton v týchto dňoch uviedol novú kampaň, ktorá na prvý pohľad vyzerá nevinne. Hlavnú úlohu v nej hrajú reálni mladí nezamestnaní, ktorí to ale na svojom výzore nenechajú spoznať. Vyzerajú totiž ako úspešní pracujúci dobre postavení ľudia.
Benetton, lepšie povedané agentúry, ktoré stoja za nápadom - 72andSunny a Fabrica – si povedali si, že tento krát sa v spoločnosti pokúsia zmeniť mienku o nepracujúcej mládeži. Kampaň nesie názov "Unemployee of the year".
Po náruživých bozkoch významných politikov (ktoré si mimochodom v Cannes vyslúžili Grand Prix) sa zdá, že si tvorcovia kontroverzných kampaní Benettonu povedali, že s touto „šokovou terapiou“ končia. No nie je tomu tak. Provokácia prichádza v novej kampani až druhoplánovo, keď zistíte, že mladí ľudia svoju frustráciu z nezamestnanosti dokonale kryjú svojím zovňajškom. A o to Benettonu išlo. Pozrite si úvodné online video, ktoré hovorí o živote týchto ľudí, ktorí cez deň bojujú o prácu a v noci za svoju dôstojnosť.
Vizuály kampane zobrazujú mladých ľudí, ktorých sprevádza text ako napríklad: mám 30 a nie som právnik. Ide pritom o skutočne nezamestnaných talentovaných ľudí, ktorí majú chuť pracovať, no nedarí sa im získať prácu. Kampaň je nasadená krátko, no už teraz sa objavili komenty, ktoré ju označili za najnudnejšiu kampaň vôbec. Alessandro Benetton si však stojí za tým, že reálna nezamestnanosť je sociálny problém, ktorý si vyžaduje väčšiu pozornosť ako bozkávajúci sa politickí či náboženskí predstavitelia.
Kampaň má pridanú hodnotu v tom, že jej súčasťou je aj projekt, do ktorého sa môžu mladí ľudia zapojiť a súťažiť so svojimi nápadmi, ako túto sociálnu situáciu zlepšiť. Víťazi na realizáciu svojho projektu získajú po 5 000 eur.
Čo myslíte? - pozrite si spomínané vizuály a online video na konci.
Úvodné online video:
http://youtu.be/zKZ3w_Vg4o8