Vo francúzskom Cannes ocenili najkreatívnejšie reklamy sveta. Stratégie prinášajú prehľad reklám, ktoré dostali najvyššie ocenenie Grand Prix.
Stratégie exkluzívne z Cannes:
- Ako získať 72-hodinový priestor v rádiu
- Ako by vyzeral Facebook v roku 1914
- PR, Direct a Promo Activation po „cannsky“
- Päť Grand Prix pre Dumb Ways to Die
- Nick Law: Za jednoduchý nápad sa nehanbite
- Koniec televízie ešte nenastal. Využite to
- Storytelling je dôležitý, ale nie je to všetko
- Hej, značky nechajte hackerov robiť si svoju robotu
Kategórie Branded Content & Entertainment, Film a Cyber priniesli najvyššie ocenenie pre kampaň na Intel a Toshibu. Agentúra Pereira & O'Dell zo San Francisca vytvorila filmy šírené na sociálnej sieti. Hlavný hrdina sa každý deň zobúdzal ako iný človek:
Heineken bodoval tiež, v kategórii Creative Effectiveness vďaka reklame od holandskej Wieden + Kennedy:
Sušienky Oreo uspeli v kategórii Cyber. Svoje 100. narodeniny oslávili vo veselej kampani od newyorskej Draftfcb:
Tejto reklame od Serviceplan sa darilo v kategórii Design:
V kategórii Film Craft zvíťazil britský Channel 4. V reklame od 4Creative sa netradičným spôsobom pozrel na paralympijské hry:
V kategórii Innovation zvíťazilo netradičné predstavenie developerskej platformy od The Barbarian Group:
Téma pohrebov bodovala v kategórii Media. "Povedzte niečo pekné svojim milovaným, kým nebude neskoro," nabádala kampaň od Ogilvy & Mather.
Najlepší v kategórii Mobile bol Smart Communications. A to vďaka tomu, že zmenil školské učebnice na nepoznanie:
Za najlepší Outdoor si odnáša cenu IBM. Agentúra Ogilvy & Mather Paris vytvorila špeciálne reklamy, ktoré služili aj ako lavička či prístrešok chrániaci pred dažďom:
Apple dostal najvyššie ocenenie v kategórii Press. Reklama od agentúry TBWA\Media Arts Lab zobrazovala tablet v skutočnej veľkosti, aj s titulkou časopisu, v ktorom bola uverejnená:
Brazílska agentúra Ogilvy & Mather dostala cenu Grand Prix v kategórii Promo & Activation. V reklame pre Sport Club Recife použila pacientov čakajúcich, ktorí nadábali športových fanúšikov, aby sa stali darcami orgánov. Ich srdcia vraj budú vďaka tomu biť naozaj dlho a stanú sa nesmrteľnými.
V kategórii Titanium and Integrated bodovala Dove (agentúra Ogilvy & Mather, Brazília). Výrobca kozmetiky hľadal vnútornú krásu žien. Oslovil kresliča FBI, aby nakreslil ženy podľa toho, ako sa vidia samé a ako ich vidia iní:
V kategóriách Direct, Titanium and Integrated, Film, PR a Radio sa darilo klientovi Metro Trains Melbourne s kampaňou od austrálskej agentúry McCann. Spolo našli niekoľko hlúpych spôsobov, ako zomrieť:
zdroj: AdWeek
Zdroj: ik