StoryEditorSpustili hlasovanie za najsexistickejšiu reklamu. Medzi nominovanými je aj Telekom alebo McDonald's
10.05.2017, 11:47
Spustili hlasovanie za najsexistickejšiu reklamu. Medzi nominovanými je aj Telekom alebo McDonald's:
Reklama
Kliknutím na šípku pokračujte v prezeraní galérie
1/2Vianočná kampaň Slovak Telekomu bola situovaná do budúcnosti. Nomináciu na anticenu si vyslúžila za to, že napriek pokroku v technológiách, ktorá v budúcnosti určite nastane, podsúva zastarané rodovo stereotypné predstavy o nevyváženej deľbe práce v domácnosti. Babička „Saganová“ sa venuje vianočným prípravám, zatiaľ čo dedko „Sagan“ vyjedá medovníky (resp. salónky v inom spote) namiesto toho, aby sa na prípravách podieľal. Ak má byť nápomocný, potrebuje usmernenie od ženy, čo vychádza z predpokladu, že domáce práce sú jej doménou. Muž by sa však radšej domácim prácam vyhol. Reklama podsúva stereotypné predstavy o mužoch, ktorí sa dobrovoľne nepodieľajú, resp. nemusia podieľať na domácich prácach. Ženy prezentuje ako tie, čo sa k partnerom nesprávajú ako k seberovným, ale ako k malým chlapcom, ktorých treba usmerňovať. Problematické je i to, že v reklame vystupujú populárne osobnosti, ktoré by mali pre ľudí predstavovať inšpirujúce spoločenské vzory.
Sexistický kix
2/2archív HN