Zvýšte konverziu svojho webu alebo e-shopu. Čo funguje a čo nie? Odpovedajú experti ADMA (anketa Stratégií)
1/12Experti ADMA radia, ako zvýšiť konverziu na webe či e-shope
2/12Peter Šándor
Managing Director
Hype
V Hype máme skúsenosti so zlepšením conversion rate po nasadení scarcity nástrojov (tam napríklad patrí zobrazenie hodnotení produktu, info o doprave do 24 h pri objednávke ihneď, počet ľudí, ktorí si prezerajú produkt, počet kusov na sklade, limitované množstvá, časovo limitované ponuky atď.). Faktorov, ktoré ovplyvňujú konverzný pomer, je však veľmi veľa. Spomenul by som ešte napríklad to, ako je nastavený košík a checkout. Či je to jednoduché, intuitívne, či platobné podmienky vyhovujú zákazníkom...
3/12Dávid Žiaran
UX/UI Designer
Zaraguza
Ako najúčinnejší nástroj sa preukázal Hotjar. Okrem heatmapy a kvantitatívnych dát dokáže aj odhaliť chyby layoutu a ponúka vhodné insighty na tvorbu A/B testov a iterácií designu, ale hlavne nám prináša recordingy reálnych používateľov ukazujúce ich správanie v reálnom čase. Takto vieme identifikovať body, s ktorými môže mať používateľ problém a ktoré kvantitatívne dáta ako heatmapy, metriky z Analyticsu a pod. nemusia zachytiť. Následne ich vieme odstrániť v iterácii designu.
4/12Viktor Buday
Account Manager
SCR interactive
Konverzný pomer vieme zvýšiť dvoma spôsobmi. Prvým spôsobom je akvizícia relevantnejších návštevníkov webu, u ktorých je vyššia pravdepodobnosť na splnenie konverzie. To vieme dosiahnuť napríklad presným cielením a optimalizáciou reklám na relevantné publiká. Druhým spôsobom na zvýšenie konverzného pomeru je optimalizácia webstránok. Začíname analýzou, ktorou zisťujeme slabé miesta webu (napríklad vysoké percento opustenia košíka, nízka preklikovosť CTA buttonov a podobne). Následne vytvoríme hypotézy na úpravu týchto slabých miest. No a nakoniec podrobíme tieto hypotézy A/B testovaniu priamo na webe, pričom vždy ponecháme v chode variantu s lepšími výsledkami. Finálne úpravy webstránok sú tak podložené exaktnými dátami.
5/12Viktória Kajanovičová
Konzultantka
Basta digital
Najdôležitejším faktorom je používateľský zážitok. Rezervačný či nákupný proces má byť jednoduchý a má pôsobiť dôveryhodne. Potenciálny zákazník má už od vstupu na web vedieť, kam a kedy kliknúť, nemôže mať ťažkosti nájsť potrebné informácie. Osvedčila sa nám aj personalizácia obsahu – potenciálny zákazník si nakonfiguroval produkt a pri opätovnej návšteve webu ho tento produkt čakal už na vstupnej stránke s jasnou výzvou na vyžiadanie cenovej ponuky. Konverznú mieru sme takto zdvojnásobili.
6/12Robo Hager
Marketing Director
ui42
Custom prispôsobenie e-shopu potrebám zákazníkov (popri vyladenej mobilnej verzii, kvalitnom UX, rýchlosti načítania stránky atď.). Custom filtre produktov, dynamické kategórie, komunikácia top vlastností atď. – všetko dynamicky podľa skúseností z práce so zákazníkmi. Na to je potrebné spracovať stovky informácií, nestačia len základné feedy a katalógy. Je to výzva a zároveň aj konkurenčná výhoda. Druhou výzvou je správne zobrazenie takto pripravených unikátnych dát na e-shope.
7/12Matúš Szepeši
SEO/Data Specialist
Promiseo
Alfou a omegou pri zvyšovaní konverzného pomeru je z našej skúsenosti aj z rôznych štúdií rýchlosť webu. Zároveň dosiahnutie požadovaného cieľa musí byť čo najjednoduchšie. Pri optimalizácii sa preto často zameriavame na odstránenie zbytočných prekážok, ktoré získavame analýzou dát z nástrojov a používateľským testovaním. Určite veľmi dôležitú úlohu v celom tomto procese zohráva aj kvalita externých partnerov. Veľký dôraz sa kladie na modernú a spoľahlivú platobnú bránu a rýchle možnosti doručenia.
8/12Ján Plišnák
Head of Media
PS:Digital
Samozrejmosťou je, aby na stránke neboli žiadne prekážky, hlavne v mobilnej verzii webu. Pomáha tomu jednoduchá analýza na vzorke pár ľudí, ktorí prejdú procesom a upozornia na slabé miesta. V prípade e-shopov niekedy stačí pridať alternatívny spôsob platby či dopravy. Niekedy je dobré porovnať priemernú cenu objednávky a limit na dopravu zadarmo. Ak je košík viackrokový, v Analytics sa dá pozrieť, kde je najväčší odlev používateľov. Využiť vieme aj výsledky z tepelných máp cez nástroj Hotjar.
9/12Samuel Sitáš
Content Marketing Strategist
ContentFruiter
Jediným osvedčeným postupom je „počúvať“ svojho zákazníka. Či už je naším východiskom webová analytika, tepelná mapa, nahrávka interakcie alebo priamy feedback od zákazníka, to nie je vôbec podstatné. Podstatné je všetky dostupné údaje aktívne využívať na porozumenie motívom zákazníka a redukovanie frikcie na ceste k dosiahnutiu jeho cieľa.
10/12Michal Valek
Performance Teamleader
Performics
Pre našich klientov zameraných na výkon využívame rôzne metódy na dosiahnutie požadovaných cieľov. Úplne základnou požiadavkou pri e-shope je mať produktový feed v 100 % stave. V agentúre využívame na správu a kontrolu produktových feedov systém Mergádo. V rámci Mergáda najnovšie upravujeme obrázky cez aplikáciu Feed Image Editor. S týmto nástrojom vieme oživiť produktové obrázky, dať im nový nádych a tým sa odlíšiť od konkurencie, čo vedie k zlepšeniu výkonu kampaní.
11/12Michal Šišovský
UX Designer
RIESENIA
Spoznanie zákazníka, trhu a biznisu určuje, aké nástroje v procese optimalizácie využiť. Tieto zistenia nám zodpovedia, či ide o biznisový problém, technický nedostatok alebo zlú používateľskú skúsenosť. Základom z hľadiska kvantitatívnych dát je u nás Google Analytics. Similarweb nám pomáha určiť potenciál trhu. Hĺbkové rozhovory sú „must“, tie dopĺňame o dáta z HotJar a Crazyegg. V prípade A/B testovania sa nám osvedčil nástroj VWO. Zároveň aktívne analyzujeme využitie AI v CRO oblasti.
12/12Jozef Jurík
SEO/UX Specialist
Visibility
Ak chceme významnejší nárast, musí byť aj významnejšia zmena. Najlepšie zvykne fungovať, keď sa nejaká nepodarená stránka prerobí spôsobom, pri ktorom je v centre pozornosti používateľ/potenciálny zákazník. Ak ide o menej známe produkty či služby alebo o netypickú konverznú cestu, vtedy je fajn investovať úsilie napr. do rýchlotestov použiteľnosti alebo laboratórneho testovania použiteľnosti.