Call The Midwife
StoryEditor

BBC Worldwide: Nejde o to byť lacnejší. Dobrý program má svoju cenu

26.07.2012, 07:00
Na medzinárodnom televíznom veľtrhu NATPE sa Stratégie porozprávali s manažérkou distribučnej spoločnosti BBC Worldwide Heike Renner.

Čo nové prináša BBC Worldwide túto sezónu?
Máme oveľa viac programov zo žánru factual entertainment než predtým. Medzi drámami je jednou z našich noviniek dobrodružný seriál Sinbad, ktorý toto leto štartuje vo Veľkej Británii. Do katalógu sme zaradili koncert Beyonce a širšiu hudobnú ponuku.

Prečo práve Beyonce a spol.? Chcete byť silnejší v hudbe?
Áno, rozširujeme hudobný katalóg. Nákupcovia majú o to záujem. Mnoho ľudí sa pýta na koncerty. Pomáha nám tiež, že vlastníme práva na Brit Awards. Záujem o tento žáner bezpochyby je.

Čo bolo pre BBC Worldwide bestsellerom minulý rok?
Samozrejme Top Gear, posledné série sme predali na 22 trhov regiónu, medzi nové krajiny patrí napríklad Chorvátsko.

A čo hrané seriály?
Sherlock. Bol mimoriadne úspešný. Momentálne sa nám darí s Call The Midwife. Začali sme ho ponúkať túto sezónu na veľtrhu v Cannes, predali sme ho už aj na Slovensko. Sinbad sa tiež dobre predáva.

Už niekoľkokrát ste sa zúčastnili na budapeštianskom veľtrhu. Ako sa podľa vás vyvíja biznis v regióne?
Z hľadiska BBC Worldwide stále rastie, je to mix teritórií a máme silné silné vzťahy s rôznymi vysielateľmi – verejnoprávnymi aj komerčnými. V katalógu máme čoraz viac komerčne zaujímavých relácií, spomeniem napríklad sériu Richard Hammond’s Crash Course, ktorá v kombinácii s Top Gear funguje dobre.

Predávate v balíkoch. Ako sú zvyčajne vyskladané?
Závisí to od vysielateľa – verejnoprávni možno viac kupujú viacdielne drámy, klasiku, dokumenty, kým komerční skôr niečo na štýl Top Gear, lifestylové programy a podobne.

Starší archívny obsah je tiež dôležitý?
Áno, je veľmi dôležitý. Sú šou, ktoré rokmi nestrácajú. Nie je to starý odpad, ale dobre spravené programy, ktoré ľudia radi pozerajú stále dokola.

Zvyknete ho remastrovať, prípadne prepisovať do HD? Alebo na tom nezáleží?
Ako spoločnosť sa snažíme remastrovať, ale rozhodnutie záleží aj od toho, aký je po danom programe dopyt a koľko to stojí. Nie je to nevyhnutné, no snažíme sa uchovávať náš content svieži aj po technickej stránke.

Keby som bol nákupca a rozhodoval sa medzi veľkou americkou distribučnou spoločnosťou a vami, prečo by som vlastne mal uprednostniť BBC Worldwide?
Máme kvalitný obsah, myslím si, že to je naša devíza. U nás to vďaka šírke katalógu môže byť „one stop shop“ – nakúpite drámu od policajných šou až k Sherlockovi aj prírodopisné seriály. A k tomu lifestyle, detské programy...

Kto je váš hlavný súper?
Pravdepodobne americké štúdiá. Sme najväčším európskym distribútorom a najmä v dráme s nimi súperíme o sloty. Takisto aj pri balíkoch predstavujú konkurenciu.

Môžete s nimi súperiť cenou – že budete lacnejší?
Nemyslím si, že je to o tom byť lacnejší. Dobrý, kvalitný program má svoju cenu a stojí, čo stojí. Záleží od regiónu k regiónu. No ide aj o to, aby sa peniaze investované do výroby týchto programov vrátili.

Je rozdiel medzi minulým a týmto rokom?
Tohto roku je to oveľa „tichšie“. Dôvody môžu byť rôzne. Niektorí nákupcovia sú možno viac na screeningoch, iní nemuseli dostať súhlas finančného oddelenia na investovanie peňazí. Ale robíme dealy a máme dobré meetingy.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. júl 2025 02:35