Facebook najprv predstavil videokonferencie, teraz začal ponúkať mobilnú aplikáciu pre prístup k chatu s priateľmi. Twitter vie po novom zdieľať aj obrázky a informácie o polohe užívateľa priamo z webu.
Štart sociálnej siete Google+, ktorá má teraz približne 25 miliónov užívateľov, vyprovokoval zavedenú konkurenciu k snahe o rýchle zmeny.
Facebook začal inovovať hneď po začatí testovacej prevádzky Google+ na konci júna. Najprv oznámil spoluprácu so Skype a zavedenie videohovorov medzi dvoma ľuďmi ako reakciu na službu Hangout, ktorá na Google Plus umožňuje videokonferencie až desiatim ľuďom naraz. Facebook má pripravenú aj aplikáciu pre iPad.
Najnovšie Facebook ponúkol používateľom novú mobilnú aplikáciu Facebook Messenger for Mobile zameranú iba na výmenu krátkych textových správ prepojenú s chatom na Facebooku. Reaguje tým tak na mobilnú službu Huddle od Google, ktorá ponúka v podstate to isté - možnosť z telefónu konverzovať aj skupinovo pomocou textových správ. Obe aplikácie potom priamo súperia s tradičnými SMS alebo s pripravovanou službou iMessage od Apple, ktorá bude súčasťou nového operačného systému iOS 5.
Twitter je podľa odborníkov príchodom Google+ ohrozený ešte viac než Facebook. Napríklad podľa informácií Daniela Dočekala v článku na Lupa.cz už v Česku používa viac ľudí Google+ (60 tisíc) ako Twitter (40 až 50 tisíc). Twitter sa teraz snaží rozšíriť svoj záber a po novom ponúka možnosť pripojiť k príspevku obrázok či zdieľať informácie o geografickej polohe užívateľa.
Prikladanie súborov k príspevkom Twitter rieši v spolupráci so službou Photobucket. Obrázky sa ukladajú na adresu v tvare pic.twitter.com / xxx a ich veľkosť je obmedzená na 3 MB (čo je dostatočná veľkosť aj pre fotografie v rozlíšení 5-10 MPx). Obrázky zo ukazujú vo výpise správ ako odkaz a Twitter ich zobrazí po výbere konkrétneho príspevku. Po kliknutí na obrázok sa potom ukáže väčšia verzia, pre zobrazenie v plnej veľkosti je u väčších snímok nutné ešte tretie kliknutie.
Zdroj: Miroslava Klempová, Stratégie