Od prvého januára 2013 funguje v ČR v poradí už štvrtý peoplemetrový projekt. Jeho realizátorom pre roky 2013-2017 je už tretíkrát výskumná agentúra Mediaresearch.
Zadávateľom merania je tradične Asociace televizních organizací (ATO), do ktorej však už tento rok nepatrí TV Nova: „Súčasnými riadnymi členmi ATO sú Česká televízia, FTV Prima, Asociace komunikačních agentur (AKA - asociácia združujúca väčšinu mediálnych agentúr v ČR) a od 1. januára 2013 mediálne zastupiteľstvo Atmedia CZ a hudobná Stanice O. Spoločnosť Barrandov Televizní Studio zostáva naďalej pridruženým členom, tak ako doteraz. Od roku 2013 nie je členom ATO spoločnosť CET21 (prevádzkovateľ staníc skupiny Nova), ktorá patrila pod hlavičkou servisná organizácia ČNTS Nova k zakladajúcim členom Asociácie.“
Líder bude mať iné meranie
Skupina Nova totiž tento rok v júni s najväčšou českou mediálnou agentúrou Médea založili nové združenie SPMS, ktoré vypísalo výberové konanie na nového realizátora merania a v decembri zvolilo spoločnosť ACNielsen. Prvé testovacie dáta z tohto projektu budú SPMS dostupné v novembri 2013.
(Rozhodnutie Novy je vyústením dlhotrvajúceho rozkolu v ATO, ktorý nastal v nadväznosti na priebeh a výsledky procesu výberu nového realizátora peoplemetrového merania v Českej republike pre roky 2013-2017. ATO napriek nesúhlasu Novy zvolila súčasného realizátora, spoločnosť Mediaresearch, ktorá ako jediná formálne vyhovela všetkým požiadavkám výberového konania.)
"Ako najväčší subjekt na poli predaja televíznej reklamy však máme záujem nenarušiť stabilitu trhu a svojim zákazníkom komunikujeme, že v priebehu roka 2013 budeme aj naďalej obchodovať podľa dát ATO, ktoré sme si dnes zaistili na celý budúci rok," uviedol v decembri Jan Andruško, generálny riaditeľ skupiny Nova.
Nové technológie
Od roku 2002 realizovala v Česku elektronické meranie sledovanosti televízneho vysielania len výskumná agentúra Mediaresearch. Svoje prvenstvo teraz obhajovala v troch výberových konaniach. Do ďalších štyroch rokov ráta projekt s najnovšou generáciou meracej technológie SimEarTM.
„Vďaka novej technológii založenej na princípe audiomatchingu majú klienti od tohto roka k dispozícii dáta o meraní odloženej sledovanosti televízie – tzv. timeshift. Novo budú dostávať aj údaje o sledovanosti televízneho vysielania na počítačoch v online archívoch televíznych staníc. Novinkou je aj dodávka aplikácie Online data, ktorá sprístupňuje dáta o sledovanosti takmer v reálnom čase, ďalej dodávka analytického softvéru na spracovanie dát kontinuálneho výskumu a dát výskumu životného štýlu,“ vymenúva Tereza Šimečková, predsedníčka predstavenstva spoločnosti Mediaresearch. Samozrejmosťou je vzhľadom k veľkosti českej televíznej populácie panel s 1850 domácnosťami (tj približne 4 200 osôb).
Zdroj: red

