Na 65. Svetovom novinárskom kongrese v Thajsku (World Newspaper Congress) predstavili výsledky celosvetového predaja a objemov inzercie printov. Stratégie prinášajú výstupy z prezentácie.
Dáta vznikli podľa údajov, ktoré poskytli ZenithOptimedia, Ipsos, ComScore a ITU.
Základné fakty:
- predaj tlačených výtlačkov klesol od roku 2008 do 2012 o 26 %, no predplatné iba o 8 %
- televízia ostáva médiom, ktorému ľudia venujú najviac času. Prieskum však dokázal, že popri sledovaní TV vykonávajú ďalšie činnosti
- televízni diváci venujú len 5 % času stráveného pri televízii sledovaniu správ
- na webe tvorí čítanie spravodajstva iba 1 % z celkového počtu zobrazených stránok
- z mediatypov podiel najviac klesá rádiu. Najviac rastie internet
- print naďalej dominuje, pokiaľ ide o spravodajské informácie
- príjmy z printovej inzercie za posledných pät rokov klesli o 22 %. Najviac sa o to pričinil trh USA, kde klesli o 42 %
Predaj tlače (v tisícoch, bezplatné aj platené výtlačky)
Predaj tlače podľa regiónov (v tisícoch, bezplatné aj platené výtlačky)
Objemy reklamy v tlači (v mil. dolárov)
Objemy reklamy v tlači podľa regiónov (v mil. dolárov)
Čas strávený s médiami
Podiel médií
Zdroj: Ivan Krasko

