StoryEditor

Predaj tlače klesá. Inzercia tiež, najmä kvôli USA

24.07.2013, 13:00
Prinášame výsledky celosvetovej analýzy predaja tlače a inzertných príjmov.

Na 65. Svetovom novinárskom kongrese v Thajsku (World Newspaper Congress) predstavili výsledky celosvetového predaja a objemov inzercie printov. Stratégie prinášajú výstupy z prezentácie.

Dáta vznikli podľa údajov, ktoré poskytli ZenithOptimedia, Ipsos, ComScore a ITU.

Základné fakty:

- predaj tlačených výtlačkov klesol od roku 2008 do 2012 o 26 %, no predplatné iba o 8 %

- televízia ostáva médiom, ktorému ľudia venujú najviac času. Prieskum však dokázal, že popri sledovaní TV vykonávajú ďalšie činnosti

- televízni diváci venujú len 5 % času stráveného pri televízii sledovaniu správ

- na webe tvorí čítanie spravodajstva iba 1 % z celkového počtu zobrazených stránok

- z mediatypov podiel najviac klesá rádiu. Najviac rastie internet

- print naďalej dominuje, pokiaľ ide o spravodajské informácie

- príjmy z printovej inzercie za posledných pät rokov klesli o 22 %. Najviac sa o to pričinil trh USA, kde klesli o 42 %

Predaj tlače (v tisícoch, bezplatné aj platené výtlačky)

Predaj tlače podľa regiónov (v tisícoch, bezplatné aj platené výtlačky)

Objemy reklamy v tlači (v mil. dolárov)

Objemy reklamy v tlači podľa regiónov (v mil. dolárov)

Čas strávený s médiami

Podiel médií

 

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. november 2025 06:19