StoryEditor

Generácie Y a Z požadujú technologické vychytávky už aj v autách

10.12.2013, 12:58
Analýza spoločnosti GfK naznačuje, že výrobcovia áut by mali ponúkať spotrebiteľom tie najmodernejšie zariadenia a služby aj vo vozidlách nižších tried.

Až 74 percent spotrebiteľov z generácie Y (vo veku 25 až 34) a generácie Z (vo veku 18 až 24) spadá do segmentov spotrebiteľov nakupujúcich autá so silne deklarovaným záujmom o nové technológie. Až sedem z desiatich ľudí z generácie Y a 61 percent z generácie Z uviedlo, že ich predovšetkým zaujímajú technológie použité v autách, čím oba segmenty výrazne vyčnievajú nad priemerom.

Obe uvedené skupiny generácií deklarovali aj nadpriemernú ochotu platiť viac za rôzne pokročilé automobilové technológie, vrátane vizuálneho upozornenia prítomnosti na blízkosť vozidiel záchrannej služby, sedadiel, ktoré sa automaticky vrátia do polohy preferovanej šoférom, a technologických zariadení v aute odolných proti poliatiu tekutinou. Naproti tomu generácia X (vo veku 35 až 44) vykázala len priemernú ochotu platiť za nové technológie a ľudia vo veku 45 až 64 rokov deklarovali len podpriemerné hodnoty.

Automobilové technológie sú príliš drahé pre mladých ľudí

Mladšie ročníky však často vnímajú dnešné automobilové technológie ako príliš drahé; viac než polovica generácie Z a 46 percent generácie Y súhlasila s výrokom "veľmi rád by som chcel využívať nové technológie v automobiloch, zdajú sa mi však príliš drahé".

"Vo všeobecnosti spájame pokročilé technológie s luxusnými vozidlami, ktoré častejšie kupujú staršie ročníky,” vysvetľuje Jeff Campana, Senior Vice President pre sektor Automotive v spoločnosti GfK. "Generácie Y a Z sú však už výrazne naladené na využívanie technológií a s tým súvisiace výhody – nie len pripojenie na internet kdekoľvek a za pochodu, ale aj funkcie súvisiace s bezpečnosťou, prípadne čistotou. Vnímame preto zreteľnú príležitosť pre výrobcov automobilov, aby sa pokúsili zaujať tieto generačné skupiny s mimoriadnym významom tým, že zabudujú pokročilé zariadenia a služby aj do kategórie malých vozidiel a sedanov nižšej strednej triedy, ktoré sú skôr vo finančnom dosahu mladších spotrebiteľov.”

Až 44 percent členov generácie Z uvádza práve malé autá a sedany nižšej strednej triedy ako kategóriu prvej voľby v prípade zámeru kúpiť si vozidlo, kým medzi generáciou Y je to 38 percent.

"Vo výsledkoch prieskumu sa odráža nadšenie mladej generácie pre technológie vo všeobecnosti. To určite ovplyvní aj ponuku automobilového priemyslu. Uvedené výsledky z prieskumu platia najmä pre veľmi rozvinuté trhy ako je USA. Verím, že pre automobilky bude užitočné poznať tieto informácie aj z našich trhov, preto plánujeme realizáciu štúdie tiež v regióne CEE", uzatvára Petr Megela, Consultant Automotive z GfK.

O prieskume

Zistenia vyplynuli zo štúdie spoločnosti GfK a amerického Združenia pre spotrebnú elektroniku nazvanej "Budúcnosť automobilových technológií". Štúdia sa venuje mladým šoférom a novým technológiám používaným v automobiloch.

Zdroj: GfK Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. máj 2025 22:42