Britský reťazec Marks & Spencer čelil v predsviatočnom období hrozbe bojkotu zo strany zákazníkov. Informuje Reuters.
Dôvodom bolo, že pokladníčka v jednom z londýnskych obchodov z náboženských dôvodov odmietla predať zákazníkovi šampanské. Požiadala ho, aby počkal a zavolala iného pokladníka.
V Británii to vzbudilo vlnu negatívnych reakcií verejnosti. Na sociálnych sieťach protestovali hrozili bojkotom.
Marks & Spencer reagoval tlačovou správou, v ktorej sa ospravedlnil. Uviedol, že zákaznícky servis je prioritou číslo jeden a ľutuje, že v tomto prípade nemohol naplniť svoje štandardy. Chybou vraj bolo dať takéhoto zamestnanca za pokladňu. "M&S úzko spolupracuje s akýmikoľvek veriacimi zamestnancami, ktorých vierovyznanie bráni pracovať s alkoholom či špecifickými potravinami. Našim cieľom je vyriešiť to tak, aby pracovali na oddeleniach, kde môžu poskytnúť zákazníkom plnohodnotný servis." Takéto prípady riešia od prípadu k prípadu a zamestnancov dávajú pracovať na "nekonfliktné oddelenia", napríklad odevné alebo pekárenské.
Zdroj: Ivan Krasko