„Chceme byť slušne zarábajúca televízia, ktorá bude prinášať dobré programy, bez ohľadu na to, či sme jednotka alebo dvojka na trhu. Tým lepším je predsa ten, kto nie je v strate,“ hovorí František Borovský, generálny riaditeľ JOJ Group, v exkluzívnom rozhovore pre decembrové Stratégie, ktoré budú ešte pred sviatkami v predaji. Časť rozhovoru prinášame už teraz.
S: Keď sme sa rozprávali pred rokom, hovorili ste o sledovanosti a pozícii na trhu. Dnes oveľa viac riešite peniaze a úspory.
Televízia je dynamické prostredie. Sledovanosť, pozícia na trhu a financie spolu logicky súvisia. Tým lepším je predsa ten, kto nie je v strate.
S: To určite. Ale je to tak preto, že možno očakávate horší rok, a tak sa prispôsobujete?
Keď konkurent obmedzí svoje investície do niektorých časov, tak by bola chyba, keby sme neviedli podobné úvahy aj u nás. My sa však vždy snažíme robiť veci maximálne efektívne, čo je možno niekedy na škodu, ale v nákladoch sme v úplne inom svete ako konkurencia. A nemyslím si, že by sa im ten svet nepáčil...
S: Hovoríte, že nasledujete kroky konkurenta. To znie defenzívne.
Vždy predsa musíte reagovať na to, čo sa deje na trhu. To je skôr logické ako defenzívne.
S: A niekedy by ste mohli naopak začať trendy určovať vy...
Ale tie určujeme už niekoľko rokov práve my, a to v mnohých smeroch. Ale z pohľadu nákladov musíte ísť v rovnakej línii. Keby napríklad Markíza nespustila štvrtú stanicu, ani my možno nespustíme v tom čase Wau.
S: Takže keď oni teraz zrušili Fooor, škrtnete aj vy Wau?
Zatiaľ si ju necháme. Tretiu stanicu sme vždy mali v dlhodobých plánoch, prišla o niečo skôr. Vyhodnocujeme si to... Rušenie nie je otázkou dňa.
Zdroj: mia