1/32Najvplyvnejšie osobnosti slovenských médií.
2/3230. Katarína Michalechová
obchodná riaditeľka
Mafra Slovakia
Od roku 2018 šéfuje obchodu mediálneho domu Mafra Slovakia. Do vydavateľstva prišla pri akvizícii spoločnosti Bauer Media.
3/3229. Michal Borec
riaditeľ marketingu a PR
Markíza Group
Zodpovedá za marketingovú, komunikačnú stratégiu a PR Televízie Markíza, stramovacej platformy VOYO a portálu markiza.sk. Okrem toho je aj členom Správnej rady Nadácie Markíza.
4/3228. Milan Vysopal
Head of Print Advertising News and Media Holding
NMH je najväčším slovenským multimediálnym domom, ktorý tvorí písaný, obrazový aj videoobsah. Vysopal má na starosti printovú divíziu obchodu. Zastrešuje 26 tlačených titulov. Lukáš Bednár je zodpovedný za online.
5/3227. Marian Zima
riaditeľ vydavateľstva
Šport press
Je CEO vydavateľstva Šport press, Denníka Šport aj portálu sport.sk. Vydavateľstvo vydáva aj knihy so športovou tematikou. Okrem toho je predsedom Asociácie na ochranu novinárskej etiky.
6/3226. Lukáš Melicher
konateľ, Postoj media
Postoj vznikol pred siedmimi rokmi a stal sa vplyvným konzervatívnym médiom. Mesačne na jeho stránky zavíta pol milióna čitateľov. V uplynulom roku portál posilnil spravodajstvo aj komentáre. Medzi jeho najnovšie posily patrí investigatívny novinár Marek Vagovič.
7/3225. Róbert Sedlák
CEO Dobré médiá
Online Dobré noviny denne číta okolo 400-tisíc ľudí a médium sa pravidelne objavuje v TOP 10 najčítanejších portálov. Minulý rok do portfólia značky Dobré médiá pribudlo Dobré rádio, ktorému postupne pribúdajú frekvencie na celom Slovensku. Poslucháčov chce zaujať najnovšími hitmi a dobrými správami.
8/3224. Vladimír Puchala
generálny riaditeľ
TASR
Tento rok obhájil svoj mandát a TASR bude šéfovať ďalších päť rokov. V najbližších mesiacoch bude zabezpečovať finančnú aj personálnu stabilitu agentúry.
Za svoje najväčšie úspechy považuje výmenu technológií, nové aplikácie či výmenu takmer 30-ročného redakčného systému Typlan za systém Gepard.
9/3223. Rastislav Dutka
generálny riaditeľ Radio Group
Bývalý moderátor a riaditeľ Fun rádia má dnes pod kontrolou aj ďalšie rádio, a to Rádio Vlna. Touto akvizíciou si skupina posilnila programovú ponuku a upevnila svoju pozíciu na trhu. Radio Group zastrešuje obe rádiá programovo aj obchodne. Do portfólia patria okrem staníc aj ich webové stránky, sociálne siete a tiež nová herná aplikácia Fun Games.
10/3222. Marek Šándor
spoluzakladateľ
Startitup
Portál založil spolu s Lukášom Gašparíkom v roku 2014. Dnes na ňom pracuje 70-členný tím. Startitup čitateľom prináša podnikateľské príbehy, lokálne startupy a informácie o inovatívnom biznise. Do svojho tematického portfólia pridal rýchle spravodajstvo, videoobsah či populárne diskusné relácie.
11/3221. Erik Conrad, Peter Barecz
Barecz and Conrad Media
Stoja za slovenskou, českou aj maďarskou verziou magazínu Forbes. Na Slovensku vychádza od roku 2010, dnes má svoju silu aj v online.
12/3220. Peter Šveda
konateľ FPD Media
FPD Media vydáva najpredávanejší slovenský denník Nový čas, ktorý si denne kupuje okolo 40-tisíc čitateľov. Vydavateľstvo patrí podnikateľovi Antonovi Siekelovi.
13/3219. Miriam Kittler
riaditeľka Media
RTVS
Kittler patrí takisto medzi posily, ktoré do RTVS naverboval Ľuboš Machaj. Skúsená obchodníčka s ním pracovala už v Rádiu Twist a Slovenskom rozhlase. Neskôr si založila vlastnú spoločnosť Rádio makler a 9 rokov pracovala pre Fun rádio.
14/3218. Zuzana Ťapáková
riaditeľka sekcie marketingu a komunikácie, RTVS
Desaťročia patrila do vrcholového manažmentu Markízy, teraz pracuje vo verejnoprávnej televízii. Zavolal si ju tam novozvolený generálny riaditeľ Ľuboš Machaj. Práve tu chce zúročiť svoje dlhoročné skúsenosti.
15/3217. Peter Mačinga
COO, člen predstavenstva Petit Press
Ako člen Predstavenstva je zodpovedný za digitálny rozvoj a obchodnú stratégiu mediálneho domu. K tomu patrí aj rast digitálnych predplatiteľov. Podľa informácií z leta si digitálne vydanie SME platí okolo 60-tisíc ľudí a tržby medziročne narástli o 23 percent. Digitálny tím tento rok zmenil hlavnú stránku sme.sk do čistejšieho dizajnu a prehľadnejšej navigácie.
16/3216. Lukáš Fila
riaditeľ N Press
Vydavateľstvo N Press vydáva Denník N a prevádzkuje aj rovnomenný spravodajský portál. Tento rok dosiahol počet ich digitálnych predplatiteľov hranicu 70-tisíc. N-ko spustilo novú verziu Minúty po minúte aj spravodajský web v maďarskom jazyku Napunk. Dôležitou časťou média sú podcasty aj knihy.
17/3215. Vladimír Mužík
Managing Director
Mafra Slovakia
Mafra Slovakia patrí medzi lídrov trhu v printových aj online médiách. Portál hnonline.sk prešiel tento rok veľkými zmenami, pribudla na ňom sekcia HN24, ktorá poskytuje rýchle správy. Vydavateľstvo spustilo nový paywall Piano, rozšírilo portfólio e-shopov a zaviedlo nový redakčný systém StoryEditor. Magazín Evita je najpredávanejším ženským mesačníkom na trhu. Knižná sekcia sa rozšírila o HN edíciu.
18/3214. Martin Heržo
obchodný riaditeľ JOJ Media Group.
Iná cesta, ako zdražovať reklamu, nie je, hovoria aj v Jojke. Cena ich produktu preto vzrastie takmer o 30 percent. Rok 2022 obchodný riaditeľ hodnotí pozitívne. V portfóliu má 14 televíznych staníc a k tomu ešte rozbiehajúcu sa platformu JOJ PLAY. Martin Heržo má na starosti komplexnú monetizáciu televízneho a online portfólia celej skupiny. Spravuje obchodné aktivity JOJ Group v Česku a aj pre partnerskú platformu Valentin, ktorá obchodne zastupuje prémiový slovenský online videoobsah.
19/3213. Juraj Máťuš
riaditeľ Centra reklamy
Markíza
Markíza ku koncu roka predstavila svoju obchodnú politiku na ďalší rok. Najzásadnejšou zmenou je zvýšenie ceny za reklamu o 20 percent, v niektorých typoch aj viac. Zdražovanie je rekordné, ale manažment televízie nemá strach o to, žeby ich inzerenti obchádzali. Dlhé mesiace totiž v Markíze hlásia vypredané. Nie je čomu sa čudovať, televízna reklama vychádza v porovnaní s inými druhmi stále najefektívnejšie, aj keď je jej cena najvyššia.
20/3212. Richard Flimel
predseda predstavenstva JOJ Media House
Holdingová spoločnosť má svoje aktivity najmä na Slovensku a v Česku. Je vlastníkom spoločnosti Slovenská produkčná a MAC TV,ktorá je držiteľom licencie na vysielani televíznych staníc skupiny JOJ. Okrem toho pôsobí v oblasti vonkajšej reklamy prostredníctvom spoločnosti BigMedia. V roku 2021 sa skupina rozlúčila so segmentom rádií. Bauer medii predala rádiá Jemné (dnes Melody) a Europa 2. Rádio Vlna prebrala spoločnosť Fun Media Group. Stanica Anténa Rock ukončila vysielanie na konci septembra 2021 (dnes jej tím opäť funguje pod hlavičkou Rádio Rock v Bauer media).
21/3211. Ján Svoboda
predseda Predstavenstva OUR Media SK a CEO TA3
Od roku 2020 šéfuje vydavateľstvu, s vlajkovou loďou Pravda. A tento rok sa stal aj generálnym riaditeľom spravodajskej televízie TA3. Vydavateľstvo dostal zo straty a ozdravil značku Pravda. Okrem toho sa im darí napredovať v online, kde rozbehli sekciu videa. V TA3 rozbehol zmeny aj nové projekty. Okrem televízie sa sústreďuje aj na online a hovorí, že plánuje spustiť aj nový televízny kanál TA3 Doku.
22/3210. Martin Mác
majiteľ a CEO
Zoznam
Už dva roky je Martin Mác majiteľom aj šéfom spoločnosti Zoznam, ktorú kúpil od Slovak Telekom. Pod túto značku patria online portály Topky.sk a Zoznam.sk. Tento rok rozšíril svoje podnikateľské portfólio, a to kúpou známeho Rádia VIVA. Chcel by z neho vytvoriť úspešný projekt s presahom do online sveta. Obchodný tím Zoznamu zastrešil aj predaj rádiovej reklamy.
23/329. Michal Maruška
Managing Director & COO Ringier Axel Springer SK
Peter Hollý
Managing Director & CFO Ringier Axel Springer SK
Obidvaja sú už druhý rok vo vedení Ringier Axel Springer SK. Vydavateľstvo sa profiluje ako digiálny líder, ktorý má viac ako 20 značiek. Mesačne dokáže osloviť vyše troch minliónov užívateľov. Najsilnejší je portál Aktuality.sk, ktorý je vôbec najčítanejším na slovenskom intenete. Tento rok spustili pre čitateľov nový platený balíček ”Aktuality Navyše”, ktorým získajú prístup k platenému obsahu. Novinkou je aj web Koktejl.sk s odľahčeným, bulvárnejším obsahom.
24/32Peter Hollý Managing
Director & CFO, Ringier Axel Springer SK
25/328. Ivan Antala
generálny riaditeľ Bauer Media Slovensko
Bauer Media je dnes kráľom slovenských rádií. Okrem najpočúvanejšieho Rádia Experess pod túto skupinu patrí aj Europa 2, Melody (bývalé Jemné) a Rádio Rock. Ich komerčný podiel na trhu prevyšuje 60 percent. Rádiá dopĺňa aj podcastový portál Podmaz, ktorý sa sústreďuje okrem obsahu aj na presné zacielenie prostredníctvom digitálnej audio reklamy. Ivan Antala je okrem toho aj prezidentom Asociácie rádií Slovenska.
26/327. Silvia Majeská
programová riaditeľka TV Markíza a TV Nova
V mediálnej skupine zodpovedá za tvorbu programovej stratégie pre všetky stanice a riadi skladbu ich štruktúr. Stará sa o akvizície a dabing zahraničných programov. Nové formáty pripravuje okrem lineárnej televízie aj pre streamovaciu platformu VOYO. Tej sa darí v Česku aj na Slovensku. Mala by sa z nej postupne stať rodinná služba, ale cieľom prilákať čo najviac mladých divákov.
27/326. Roland Kubina
riaditeľ spravodajstva a programu TV JOJ
Dlhé roky sa o ňom hovorí ako o šedej eminencii televízie. Najskôr sa sústreďoval iba na spravodajstvo, postupne mu pribúdali aj ďalšie projekty. Dnes má pod palcom celý program. V roku 2022 pracoval najmä na novej spravodajskej stanici JOJ 24, pri ktorej verí, že bude pre divákov prvou voľbou v získavaní informácií.
28/325. Ľuboš Machaj
generálny riaditeľ RTVS
Jeho voľba do verejnoprávnej televízie a rozhlasu bola prekvapením. Ľuboš Machaj však nie je v RTVS žiadnym nováčikom. V rokoch 2006 - 2013 bol dokonca programovým riaditeľom. Od nástupu do funkcie sa trápi s podfinancovaním inštitúcie a personálnymi problémami, hlavne na oddelení spravodajstva. V novembri zrušil programovú službu Trojka. Budú nasledovať aj ďalšie? Uvidíme, čo prinesie do RTVS rok 2023.
29/324. Michal Teplica
generálny riaditeľ
News and Media Holding
Už päť rokov šéfuje najväčšiemu mediálnemu domu na Slovensku. Do jeho portfólia patrí široká škála printových a online titulov. Najúspešnejším je týždenník Plus 7 dní, ktorý predáva 70 tisíc výtlačkov. Plus 1 deň si denne kúpi 27 tisíc čitateľov. Silným je segment titulov pre ženy, kam patria Ema, Eva a Madam Eva a týždenník Báječná žena. Na špičke návštevnosti slovenských webov sa stále udržiava pluska.sk.
30/323. Alexej Fulmek
generálny riaditeľ Petit Press
Desaťročia patrí medzi lídrov slovenských médií. Vydavateľstvu Petit Press šéfuje od roku 1993. Angažuje sa aj v Asociácii tlačených a digitálnych médií. Vlajkovou loďou je printový denník SME a silné zastúpenie má vydavateľstvo v regiónoch prostredníctvom titulov MY. Portálu sme.sk tento rok patrí druhá priečka v návštevnosti. Vydavateľstvo má na konte viacero úspešných kníh, darilo sa najmä titulu Juraja Berzediho – Petra Vlhová: Moja cesta k veľkému glóbusu.
31/322. Mathias Settle
generálny riaditeľ Markízy
Skupina Markíza tento rok spustila novú stanicu KRIMI, kde si diváci nájdu hlavne zahraničné seriály. Naopak, samotnej Markíze dominuje vlastná tvorba. Druhá šanca sa stala seriálovým hitom roka, ktorý konkurencii nedal žiadnu šancu. S diváckym úspechom sa stretla aj tanečná šou Let‘s Dance, ktorá patrí medzi stálice Markízy. A rovnako aj Farma. Tento rok však sklamala Tvoja tvár znie povedome. V online segmente je absolútnou prioritou VOYO.
32/321. Marcel Grega
generálny riaditeľ JOJ GROUP
Skupine JOJ Group sa v roku 2022 darilo. Okrem vlajkovej lode TV Joj sa podarilo etablovať aj novej stanici JOJ Šport. Diváci si na nej mohli pozrieť okrem Svetového pohára v lyžovaní, kde zažiarila Petra Vlhová, aj množstvo ďalších športov. Najvýznamnejšou udalosťou roku 2022 bolo pre Jojku nepochybne spustenie spravodajského kanála JOJ 24. Mimoriadne sa darilo seriálu Nemocnica, ktorý lákal k obrazovkám až do pol milióna divákov a porážal konkurenciu. Televízii vyšla aj stávka na osvedčený formát Česko Slovensko má talent. VOD platforma JOJ Play má zatiaľ pomalší rozbeh ako konkurencia.