Rozhodujete sa, či zveriť sociálne siete agentúre? Týchto 10 znakov vám pri tom pomôžeInvelity
StoryEditor

Rozhodujete sa, či zveriť sociálne siete agentúre? Týchto 10 znakov vám pri tom pomôže

01.02.2021, 23:00
Špecialisti z agentúry Invelity zhrnuli najväčšie výhody a nevýhody.

Pokiaľ ste klikli na tento článok, určite vám netreba vysvetľovať, prečo je v dnešnej dobe takmer nevyhnutné používať sociálne siete na oslovenie potenciálnych zákazníkov a budovanie vzťahu s nimi. Pokiaľ však váhate, či svoje sociálne siete zveríte agentúre, nasledujúce riadky vám dajú odpoveď.

S chorobou k lekárovi, s Facebookom do agentúry

Tak, ako sú tu lekári v časoch, keď nám neslúži zdravie a finanční poradcovia, keď potrebujeme vyriešiť zdravie finačné, tak sú tu aj marketéri, ktorí sa starajú o, nazvime to, strategické zdravie podnikania. Pokiaľ sa teda rozhodnete pre online agentúru, poďme si zhrnúť najväčšie výhody:

Roky skúseností

Vďaka skúsenostiam, ktoré social media špecialisti nabrali počas spravovania mnohých klientských účtov, vám dokážu poradiť pri akomkoľvek probléme, ktorý nastane vo vašom účte, resp. problémom predchádzať. Viete napríklad, aké sú pravidlá pri uverejňovaní populárnych súťaží na Instagrame či Facebooku? V agentúre to vedia, a tak vám žiadna sankcia za porušenie týchto pravidiel nehrozí.

Odbornosť

Pri správe sociálnych sietí to nie je len o pridávaní fotiek, písaní copy či odpovedaní na komentáre. Dôležité je napríklad poznať vašu cieľovú skupinu. No a odborníci z agentúry sa už s veľkou pravdepodobnosťou s podobnou cieľovou skupinou, ako je tá vaša, stretli. Preto vedia zvoliť správny typ komunikácie, ktorý sa, samozrejme, ešte ďalej veľmi individuálne modifikuje, aby bol prispôsobený vašim potrebám.

Nadhľad

Pokiaľ vlastníte svoju vlastnú firmu, či značku, určite k nej máte citový vzťah. Tu niekedy môže nastať kameň úrazu, pretože pri tvorbe akéhokoľvek contentu je dobré zachovať si objektivitu. Niekedy dokážu sociálne siete prerásť cez hlavu a končí to nevhodnou komunikáciou, napríklad pri negatívnom komentári pod príspevkom. A presne tu je najdôležitejšie zachovať si nadhľad, ktorý vám agentúra dokáže zaručiť.

Prehľad v trendoch   Rozhodujete sa, či zveriť sociálne siete agentúre? Týchto 10 znakov vám pri tom pomôže Rozhodujete sa, či zveriť sociálne siete agentúre? Týchto 10 znakov vám pri tom pomôže Invelity Tak, ako sa aj vy určite chcete neustále vzdelávať a posúvať v oblasti vášho podnikania, tak sa chcú zdokonaľovať aj social media špecialisti. Okrem samotného vzdelávania, ktoré zahŕňa certifikované kurzy, rôzne konferencie či workshopy však neustále sledujú aj aktuálne trendy na Slovensku aj v zahraničí.

Brainstorming

Každý skúsený manažér sociálnych sietí vie, ktoré aspekty sú dôležité. Je to napríklad vyhovujúca periodicita príspevkov, striedanie rôznych formátov, alebo jednotný typ grafiky. Avšak nie je to len o samotnom “social človeku”. Správa sociálnych sietí v agentúre je o tom, že na všetkom pracuje tím. Tím, ktorý si vie poradiť, brainstormovať, tvoriť myšlienky spolu a radiť si.

Stratégia  Rozhodujete sa, či zveriť sociálne siete agentúre? Týchto 10 znakov vám pri tom pomôže Rozhodujete sa, či zveriť sociálne siete agentúre? Týchto 10 znakov vám pri tom pomôže Invelity Komunikácia na sociálnych sieťach vychádza z vopred stanovenej stratégie. Nie je to len o náhodnom postovaní príspevkov podľa aktuálnej nálady. Predchádza tomu dôkladná analýza a čas strávený s klientom, aby agentúra dokázala zistiť čo najviac informácií, ktoré môže zužitkovať pri stratégii a kreatíve.

Reporting

Veľmi dôležitou súčasťou externej správy vašich sociálnych sietí je reporting. Každý klient by mal dostať prehľadnú analýzu výsledkov, vďaka ktorej bude mať o všetkom prehľad a nemusí sa vedieť orientovať v rôznych nástrojoch. Ušetrí sa tým kopec času a pre niekoho možno aj trápenia. Zároveň je reporting skvelým komunikačným nástrojom medzi klientom a social media špecialistom, pretože si na konkrétnych výsledkoch vedia odkomunikovať zvolenú stratégiu a prípadne pripomienky. Špecialisti následne navrhujú úpravy tak, aby sa komunikácia na základe výsledkov optimalizovala.

Čo môžete očakávať od agentúry?

Agentúra je tu pre vás najmä na to, aby vám pomohla. Preto je dôležité objasniť social media špecialistovi, kde sa momentálne vaša značka nachádza a kde by ste chceli, aby sa v budúcnosti nachádzala a zároveň ho informovať, s akým budgetom bude pracovať. Je dôležité zdeliť vaše krátkodobé aj dlhodobé plány, váš záujem o jednotlivé sociálne siete, určiť si KPIs, definovať cieľové skupiny a persóny.

Social media špecialista pre vás vypracuje stratégiu a ideový plán na dlhšie obdobie. Po vašom odsúhlasení a vzájomnej dohode na všetkých dôležitých informáciách už prichádza na rad realizácia samotných návrhov príspevkov. Je veľmi dôležité, aby ste si vybrali takú agentúru, kde si viete výsledky odkontrolovať a jednoducho tak zistíte, či takáto externá správa sociálnych sietí prináša svoje ovocie. My v Invelity si veľmi zakladáme na individuálnom prístupe a pripravujeme pre každého klienta interaktívny report, v ktorom sú všetky potrebné informácie o jednotlivých sociálnych sieťach a rovnako aj reklamných kampaniach, ktoré na nich bežia. No teraz si však objasnime pár negatív:

Centrum diania

Ľudia z agentúry predsa len nie sú vaši zamestnanci, s ktorými prichádzate do kontaktu každý deň. To môže byť niekedy problém, pretože sociálne siete už dávno nie sú len o vopred plánovaných postoch, ale aj o tzv. storíčkach. Tie sa síce takisto dajú vopred naplánovať, ale niekedy sa žiada spontánnosť, a to môže byť v tomto prípade deficit.

Čas nad zlato

Copy, grafika, schvaľovací proces… To všetko chce svoj čas. Začína to ideou a končí to lajkom, no medzitým je to niekoľkonásobnom otáčaní si návrhov medzi klientom a agentúrou. V agentúre navyše pracuje na jednom príspevku viacero ľudí a práca jedného závisí na druhom. Toto môže byť pre klienta prekážkou, avšak v konečnom dôsledku je komunikácia na sociálnych sieťach profesionálnejšia, lepšia a najmä strategická.

Nenaplnené očakávania

Keďže agentúra vytvára pre klienta určitý typ služby v podobe kreatívneho obsahu, je jasné, že s ním klient musí byť stotožnený na 100 %. Čo však v prípadoch, kedy je klient nespokojný, pretože sa nenaplnili jeho očakávania? Nie vždy totiž dostane presne to, čo mu napadlo. Social media vedia, aký obsah bude pre daného klienta fungovať tak, aby to dávalo zmysel a zapadlo do stratégie, ale predsa len sto ľudí, sto chutí. 

Osobná rada na záver

Sociálne siete sú skvelým komunikačným a reklamným nástrojom. Vďaka spätnej väzbe dokážete zistiť veľmi veľa o správaní svojich fanúšikov a cieľovej skupiny. Ak sa navyše v tomto svete veľmi orientovať neviete, alebo na to nemáte časové kapacity, nebojte sa osloviť agentúru. V Invelity sa s vami radi stretneme v rámci konzultácie aj online. Zistíte, čo vám vieme ponúknuť a v čom vám vieme pomôcť.

 

(PR)

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 11:54