StoryEditor

Kvalitný banner nie je umenie, je to veda. Motionspace rastie vďaka špecializácii

10.03.2021, 23:00
Medzi jej klientov patria firmy aj veľké agentúry.

Pre reklamné agentúry je dnes čoraz ťažšie zhromaždiť pod jednou strechou všetky profesie, ktoré sú potrebné pre plnohodnotnú produkciu obsahu. Agentúry a firmy preto čoraz častejšie využívajú na produkciu zložitejších online komunikátov outsourcing. Takéto prostredie je podhubím pre vznik malých firiem alebo startupov. Motionspace Pod Tatrami vďaka tomuto trendu vznikla agentúra, ktorá sa zaoberá tvorbou online bannerov a videí pre použitie v online prostredí – a o klientov nemá núdzu.

Diera na trhu

Motionspace je grafické a marketingové štúdio, ktoré sa zaoberá takmer výlučne produkciou interaktívnych reklamných online bannerov, motion grafiky a videí. Mohlo by sa zdať, že slovenský trh je týmto typom služieb presýtený, opak je však pravdou. Podľa Petra Udzielu, jedného z partnerov spoločnosti, si rýchlo našli svoje miesto na trhu.

"Firmy a agentúry dnes buď narazia na obriu produkčnú firmu, ktorú si nemôžu dovoliť, alebo na freelancera – grafika, ktorý nemá možnosti, akými disponuje tím niekoľkých dizajnérov." Práve tím špecialistov je podľa neho receptom na úspech, pretože dokáže dodať vizuálne produkty pre klienta na mieru, vo vysokej kvalite a za peniaze, ktoré si klient môže dovoliť. Zamerali sa teda predovšetkým na malé a stredne veľké firmy – a trafili do čierneho.

Medzi ich klientov doposiaľ patrili napríklad Popradská káva, Ferratum bank, Stiga či CasinoExcel, no majú za sebou aj viacero väčších zákaziek pre reklamné agentúry ako napríklad Volis - international, Visibility alebo Invelity

Zlatý vek online bannerov

Slovo "banner" sa väčšine ľudí spája s nepríjemnou reklamou, ktorá ich prenasleduje a ktorej sa chcú čím skôr zbaviť. Sú klienti ochotní objednať si niečo, čo v nich vyvoláva predstavu otravnej reklamy? "Nik v marketingu vám dnes nepovie, že bannery sú minulosť. Videá na sociálnych sieťach, na webe alebo reklama v obsahovej sieti Google – to všetko sú v podstate online bannery a využíva ich každá spoločnosť, ktorá chce byť videná. Bannery nie sú minulosťou, ale budúcnosťou. Akonáhle to potenciálny klient pochopí, začne v tom vidieť hodnotu." hovorí Udziela. Odtiaľ je vraj potom už len krok k naštartovaniu spolupráce.

Je dôležité dodať, že motion grafika, ktorú Motionspace tvorí, spravidla nemá podobu klasických obrázkov. Často ide o interaktívne bannery vo formátoch HTML5, alebo 2D animované videá či tzv. live videá. Schopnosť interakcie s divákom je podľa šéfa tímu zásadným prvkom, ktorý prináša výhodu v boji o zákazníkovu pozornosť. Okrem spomínaných formátov dokážu v prípade potreby produkovať aj klasické video s profesionálnym voiceover-om.

Viac veda než umenie

Špecifikom spoločnosti je jej pohľad na samotný proces tvorby, keďže od začiatku preferujú vedecký a behaviorálny prístup k produktu. Premýšľali sme nad tým, ako do celého procesu tvorby vložiť exaktnú vedu – ako pracovať s farbami, s dynamikou vizuálu, ako štruktúrovať obsah tak, aby divák zachytil posolstvo. Obrovská škála špecifikácií pre inzerovanie bannerových kampaní. Toto je niečo, na čo firmy ani klasické digitálne agentúry nemajú čas ani energiu. Preto to radšej nechajú na nás." prezradil Udziela. 

Aj veľké agentúry potrebujú partnera

O tom, že tento typ biznisu má budúcnosť, svedčí aj spolupráca s viacerými veľkými reklamnými agentúrami. Na služby Motionspace sa už nejaké obdobie spolieha aj agentúra Invelity. "Takáto spolupráca sa obhajuje ľahko. Výsledky z kampaní totiž hovoria samé za seba. Navyše, s chalanmi z Motionspace sa dobre komunikuje, máme s nimi v podstate už kamarátsky vzťah", dodal na margo spolupráce Jakub Gombár z agentúry Invelity.

Udziela hovorí, že práve spolupráca je ich kľúčom k tomu, aby Motionspace na tak presýtenom trhu ďalej rástlo: "Mali sme dve možnosti. Prísť ako agentúra, ktorá bude konkurovať zabehnutým hráčom, alebo si nájsť miesto, ktoré bude vyhovovať nám a aj všetkým ostatným. Namiesto nepriateľov si vytvárame spojencov. A funguje to." uzatvára Udziela.

 

 (PR)

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 04:24