Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom: každý má svoj dôvod, prečo žiť v súlade s prírodouMcDonald´s
StoryEditor

Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom: každý má svoj dôvod, prečo žiť v súlade s prírodou

19.05.2021, 00:00
Líder v gastro segmente už dlhodobo podniká kroky, ktoré vedú k ekologickejším riešeniam a podporuje myšlienku udržateľnosti. Po aktivitách súvisiacich s triedením odpadu v reštauráciách a v ich okolí či nasadzovaním ekologickejších obalov, sa spoločnosť tentokrát zameriava na edukáciu a motivovanie ľudí k udržateľnejšiemu prístupu. Prostredníctvom kampane NAŠE PRETOŽE sa rozhodla hľadať dôvody, prečo by sme mali začať žiť udržateľnejšie.

Podľa spoločnosti McDonald’s má každý z nás dôvod, prečo mu záleží na planéte, prírode či okolitej krajine. Každý má jednoducho svoje PRETOŽE. Pre jedného je to rak riečny, pre iného zase dcéra Eliška. Len na Slovensku je tak viac ako 5,5 miliónov „pretože“. Každé z nich je dôležité, a každé z nich dokáže motivovať druhých. Tak prečo ich nezozbierať a neinšpirovať sa navzájom? Na rovnomennej webovej stránke www.nasepretoze.sk uvádzajú svoje dôvody rôzne známe aj menej známe osobnosti. McDonald’s vyzýva ľudí, aby pridali svoj dôvod, prečo by sme sa mali k prírode a nášmu životnému prostrediu mali správať zodpovedne. Inšpiráciou pre lepšiu budúcnosť sa tak stáva každý jeden z nás.

Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom McDonald´s

To, že nie všetci Slováci sú spokojní s prostredím, v ktorom žijú, ukázali výsledky prieskumu, ktorý McDonald’s zadal vypracovať agentúre Behavio.[1]Podľa nich sa až 66 % ľudí obáva budúcnosti. Myslia si, že sa v roku 2050 bude žiť na Zemi horšie ako dnes. Jedna tretina opýtaných si myslí, že životné prostredie na Slovensku sa už teraz nachádza v zlom stave, pričom čiastočne sa k nim prikláňa aj 64 % respondentov s názorom, že životné prostredie by na tom mohlo byť aj lepšie.

Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom McDonald´s

Aj malá krajina, akou je Slovensko, má svoje environmentálne výzvy, ktoré môžu mať negatívny dopad na prírodu okolo nás. Napríklad až 83 % Slovákov považuje za najväčší problém najmä hromadenie a skládkovanie odpadu. Ľudia si však environmentálne výzvy uvedomujú, čo je dobrá správa. Až 94 % opýtaných deklaruje triedenie odpadu v domácnostiach, 88 % Slovákov sa snaží neplytvať jedlom a 86 % sa zameriava na šetrenie vodou.

Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom McDonald´s

„Z prieskumu vyplynulo, že obaly na jedlo sú samostatnou kapitolou, o ktorú sa Slováci intenzívne zaujímajú,“ hovorí David Schovánek, sociológ z agentúry Behavio, ktorá realizovala prieskum na 1003 slovenských respondentoch. „Pre 4 z 10 ľudí je dôležité, v akom obale dostanú objednané jedlo a 36 % opýtaných sa snaží objednávať tam, kde ho dostanú v ekologicky šetrnejšom obale. Časť respondentov tiež uprednostňuje prevádzky s recyklovateľnými kelímkami,“ dodáva D. Schovánek. Výsledky prieskumu ukázali, že zmeny v oblasti obalových materiálov používaných v sieti McDonald's eviduje už tretina Slovákov.

Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom McDonald´s

McDonald’s naskočil na vlnu udržateľnejších riešení už pred rokmi. Málokto vie, že odpad, ktorý vzniká v prevádzkach, zamestnanci poctivo triedia už od roku 2003. Napríklad až 74 % odpadu z lokálnych reštaurácií išlo v roku 2019 na ďalšie využitie. Rovnako sa McDonald’s snaží motivovať zákazníkov, aby obaly po použití správne vytriedili aj doma. Spoločnosť sa zameriava aj na inovatívne koncepty balení - plastové slamky nahradila papierovými, ponúka certifikované drevené príbory a postupne zavádza papierové kelímky bez plastových viečok.

Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom McDonald´s

Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom McDonald´s

Zodpovedné a udržateľné podnikanie je dlhodobo jedným z hlavných pilierov našej spoločnosti  vo svete aj na Slovensku. Našu novú kampaň NAŠE PRETOŽE iniciujeme, aby sa k našej výzve pridali aj ďalšie spoločnosti, a samozrejme, verejnosť, pretože ochrana prírody je aktuálne najdôležitejšia pre našu spoločnú a lepšiu budúcnosť. Ukázali to aj výsledky nášho rozsiahleho prieskumu, z ktorého nám vzišlo množstvo dôvodov prečo musíme všetci konať zodpovedne,hovorí  Lucia Polačeková, PR supervízorka pre McDonald’s Slovakia.

Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom Nová kampaň od McDonald’s odkazuje Slovákom McDonald´s

Pridajte svoj dôvod prečo vám záleží na prírode, okolitej krajine alebo planéte Zem na www.nasepretoze.sk

[1] Prieskum NAŠE PRETOŽE 2021; N = 1003 respondentov; zadávateľ: McDonald’s, agentúra: Behavio

(PR)

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 21:43