Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook

Zbierajú najväčšie množstvo dát na Slovensku. Na prípravu registrácie pre návštevu pápeža mali 3 týždne

Registráciu návštevníkov zabezpečuje ticketingová spoločnosť Predpredaj.sk. CEO Marek Jusko opísal, aké procesy boli potrebné na spustenie registrácie a helpdesku, aké množstvo registrácií za minútu systém akceptuje a ako prebieha kontrola zaočkovanosti návštevníkov.

Zbierajú najväčšie množstvo dát na Slovensku. Na prípravu registrácie pre návštevu pápeža mali 3 týždne.
Zdroj: Peter Zimen

Predpredaj.sk sa predaju vstupeniek venuje od roku 2013 a do dnešného dňa úspešne zabezpečili predpredaj pre obrovské koncerty na štadiónoch, či pre obľúbené športové zápasy, ktoré sa zvyknú vypredať do pár hodín. Zabezpečiť registráciu na najväčšie podujatie na Slovensku je však iné, nakoľko nejde o predaj lístkov, ale registráciu veľkého množstva záujemcov, bezpečný zber dát a komunikáciu so systémom NCZI (Národné centrum zdravotníckych informácií).

So zadaním zabezpečiť registráciu účastníkov na návštevu pápeža Františka boli oslovení v júli a o tri týždne neskôr spustili systém registrácie pripravený na veľké záťaže. Okrem registrácie zabezpečujú aj helpdesk pre časté otázky verejnosti. Na tomto projekte pracuje oddelenie programátorov, externí testeri a projektový manažér.

„Bola to pre nás veľká výzva – pripraviť celý proces registrácie vo veľmi krátkom čase a zároveň pre obrovskú masu ľudí, keďže ide jednoznačne o doteraz najväčšie podujatie na Slovensku, na ktoré sa zbieralo takéto množstvo dát. Za tri týždne sme pripravili rozhranie (admin) pre call centrum, automatickú a efektívnu emailovú komunikáciu s návštevníkmi podujatia, aby bolo call centrum v čo najväčšej miere odbremenené od otázok. Ďalej frontend s flexibilným registračným formulárom pre získavanie dát účastníkov, vrátane green passov, v dvoch jazykových verziách. Tiež sme museli zabezpečiť GDPR, právne dokumenty a bezproblémovú komunikáciu dát medzi nami (Predpredaj.sk) a KBS, NCZI a MIRRI,“  rozviedol Marek Jusko, ktorý vedie Predpredaj.sk od marca 2019. Predtým viedol agentúru, ktorá dotiahla na Slovensko aktuálnu svetovú jednotku Novaka Djokoviča, podieľal sa tiež na vyhlasovaní najlepších športovcov Slovenska v televíznom prenose Športovec roka.

Zbierajú najväčšie množstvo dát na Slovensku. Na prípravu registrácie pre návštevu pápeža mali 3 týždne.
Zdroj: Marek Jusko

Marek Jusko, CEO spoločnosti Predpredaj.sk

Ticketingové spoločnosti majú svoje systémy a servery pripravené na väčšie záťaže, v prípade spustenia predaja vstupeniek na svetové hviezdy alebo atraktívne športové zápasy. Avšak doposiaľ sme sa na Slovensku nepripravovali na takéto masívne podujatie.
„Značná časť celej prípravy spočívala aj v záťažových testoch, nakoľko sa v tom čase očakával približne pol miliónový záujem. Aplikácia je nastavená a vyladená na akceptovanie desiatok tisíc registrácií za minútu.

Proces funguje tak, že na pravidelnej báze komunikujeme s NCZI o zaočkovanosti registrovaných záujemcov a následne ich informujeme o priebežnom stave,“ vysvetlil Marek.

Únik dát ako horúca téma najmä v štátnych inštitúciách
Marek prezradil, že dátami disponuje len call centrum. „Nie sú teda prístupné na internete ale v špeciálne riadenej internej aplikácii. Aj pri prepojení so štátnymi orgánmi či našimi partnermi, striktne dodržiavame pravidlá so zabezpečením citlivých údajov. Náš tím má 20 ročné skúsenosti s webovými aplikáciami a spracovaním osobných údajov.“

Moderná ticketingovka musí byť inovatívna a flexibilná
S príchodom globálnej pandémie sa mení všetko, vrátane požiadaviek klientov či zákazníkov. Alfou a omegou je podľa Mareka Juska pochopiť potreby klientov, resp. zákazníkov a snažiť sa im čo najviac vyhovieť.
„Vždy sme sa snažili čo najrýchlejšie reagovať na zmeny, avšak súčasná situácia všetko ešte zrýchlila. Moderná ticketingová spoločnosť musí byť maximálne flexibilná a promptne reagovať na meniace sa predpisy a potreby klientov aj návštevníkov,“
dodal Marek.

A aké zmeny či nové trendy v ticketingu prinieslo obdobie pandémie? „S pandémiou prišlo mnoho zmien a azda najväčšou je zber údajov o návštevníkoch pre potreby trasovania, ktoré vykonávame v spolupráci s Úradom verejného zdravotníctva, v prípade nakazených osôb. Okrem toho, že je zber údajov pri kúpe vstupenky povinný, a my ho zabezpečujeme za našich organizátorov, vnímame aj dopyt po samostatných registráciách, bez nákupu vstupeniek. Takýto spôsob sme poskytli aj napríklad pre Olympijský festival,“ prezradil Marek Jusko.

Zbierajú najväčšie množstvo dát na Slovensku. Na prípravu registrácie pre návštevu pápeža mali 3 týždne.
Zdroj: Predpredaj.sk

(PR)

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.