12.03.2012, 00:00

Sledovanosť ankety OTO opäť klesla

Znížil sa aj trhový podiel. V porovnaní s najlepším ročníkom 2006 bol sotva polovičný.

Osobnosť televíznej obrazovky 2011 videlo v piatok večer na Jednotke 464 tisíc ľudí v 12+. Trhový podiel predstavoval 22,4 %, čo je o rovných 14 bodov viac ako sezónny priemer stanice.

Ankete sa z demografického hľadiska podarilo zaujať najmä ženy: v cievoľke 12+ mali takmer 65-percentné zastúpenie. Z regiónov dominoval prešovský.

Zloženie divákov OTO 2011 (počet divákov/share)

12+ 464 tisíc/22,4 %
muži 12+ 164 tisíc/18,1 %
ženy 12+ 300 tisíc/25,8 %

12-34 77 tisíc/15,1 %
35-54 139 tisíc/18,8 %
55+ 48 tisíc/30,2 %

muži 12-34 28 tisíc/11,9 %
muži 35-54 58 tisíc/17,2 %
muži 55+ 78 tisíc/23,8 %

ženy 12-34 50 tisíc/17,9 %
ženy 35-54 81 tisíc/20,1 %

veľké mestá (50-100 tis.) 64 tisíc/29,4 %
veľkomestá (100 tis.+ (BA-KE)) 68 tisíc/26,5 %

Bratislavský kraj 61 tisíc/26,6 %
Trnavský kraj 46 tisíc/21,8 %
Trenčiansky kraj 67 tisíc/23,5 %
Nitriansky kraj 55 tisíc/18,6 %
Žilinský kraj 53 tisíc/19,7 %
Banskobystrický kraj 47 tisíc/17,4 %
Prešovský kraj 76 tisíc/26,1 %
Košický kraj 72 tisíc/23,6 %

Anketa medziročne stratila viac než šestinu divákov. Dôvodom poklesu sledovanosti je aj iný vysielací deň – pred rokom išiel OTO v sobotu namiesto etablovanej Pošty pre teba, tentoraz v piatok, čiže v deň, ktorý patrí z hľadiska sledovanosti k najslabším z celého týždňa.

Ankete však klesá aj trhový podiel, vypovedajúci o sile relácie v danom konkurenčnom prostredí. Piatkový OTO 2011 mal na Jednotke trhový podiel 22,4 % v 12+. Lídrom sa stala Farma (29,2 % v 12+). Pred rokom dosiahla anketa 27,9 % a v najlepších časoch – v marci 2007 – bol jej podiel takmer 46 %. Vtedy Osobnosť televíznej obrazovky pozeralo vyše 850 tisíc ľudí. "Od roku 2008 klesla sledovanosť tohto eventu takmer o 50%," priznáva šéf programu STV Andrej Miklánek.

Ocenenie absolútny OTO za najväčší počet zaslaných hlasov získala herečka Petra Polnišová, ktorá si odniesla aj ocenenie herečka v komediálnom seriáli. Osobnosťou televíznej publicistiky podľa hlasovania divákov je Patrik Herman, osobnosťou športu Peter Varinský, osobnosťou spravodajstva Lucia Barmošová. Ocenenie moderátor zábavných programov si odnáša Martin Pyco Rausch. Spevákom roka je Marián Čekovský, speváčkou Nela Pocisková. Kompletné výsledky.

Zdroj: Ivan Krasko

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.