09.08.2012, 23:22

Prečo by ste mali haterov milovať

Prečo by ste mali haterov milovať

Tam, kde sú hateri, sú aj loveri. Využite to!

Podľa Justina Kingsleyho zo Sid Lee (marketingová agentúra) by sme si mali nájsť cestu k haterom a to čo najrýchlejšie. Prinášame vám jeho štyri vážne dôvody, pre ktoré sa vám vyplatí naučiť sa rešpektovať haterov. Aj keď hateri budú vždy hateri.

 

 

 

 

 

1. Hateri robia značku atraktívnejšiu. Nájsť si cestu k haterom je tá najzákladnejšia vec, ktorú reklamná brandža potrebuje na to, aby prežila v tak „sociálnej dobe“, akou je táto. Uvedomte si, že hateri dávajú Facebookovým stránkam život. Zoberme si za príklad Georges St-Pierre (mimochodom je to náš klient). Síce je celosvetovo uznávaný, práve hateri sú tí, ktorí robia jeho online život atraktívnejší pre ostatných. Georges postuje odkazy, pýta sa na názor o bojovom umení, o živote. Odozvy, ktoré dostáva sú desať násobne vyššie ako u iných športových hviezd. A sú oveľa zaujímavejšie. Viete prečo? Pretože sa na jednom mieste stretnú zarytí fanúšikovia s ... hatermi.

2. Hateri vám prinášajú LIKEs. Cieľom mnohých agentúr je, aby značka dostala čo najviac lajkov. Nám však nestačí iba obyčajný lajk. Potrebujeme s ním ďalej niečo spraviť. Chceme naozajstné sociálne médiá, chceme skutočných priateľov. Chceme názory, odporúčania, hoci sú od haterov. No a čo?

3. Hateri aktivujú milovníkov značky. Emócia je stokrát viac ako nezáujem. A niekedy hateri vedia byť zábavní. Vedia prísť s neuveriteľne originálnymi nápadmi, ako vás uraziť. Niekedy sú hlúpi. Ale koho to zaujíma? Milovať či nenávidieť, kľúčom k online interaktivite je to, čo nazývam multiplikačný faktor: každá negatívna emócia vyvolá pozitívnu reakciu od fanúšikov značky. A práve hateri motivujú fanúšikov, aby sa za značku postavili a bojovali za ňu. Kto iný to má robiť?

4. Vďaka haterom značky ožijú. A zaujímavé je pozorovať, ako sa tento trend vyvinul vďaka online. Vždy sme vedeli, že značka by mala byť napojená na ľudí, na jednotlivcov. Ale iba dobré značky vedeli, koho osloviť ako prvého. Na začiatku to boli prví odvážlivci, ambasádori značiek a potom influenceri. A teraz testemakeri. Značky ožijú, keď sa k nim priznajú vplyvní ľudia v pravý čas na pravom mieste. Na začiatku sme chceli spájať značku s ľuďmi. To sa teraz otočilo. Ľudia sami chcú byť priradení k nejakej značke. Identifikovať sa, postaviť sa za niečo.

 

Dnes značky musia fungovať naprieč rôznym médiám. Stačí, že využijú zlomok zo všetkých médií, ktoré dnes máme k dispozícií. Ľudia si vyberú vlastný spôsob, ako budú odkazy ďalej šíriť. Značka samotná má v sebe odkaz. A ľudia sú tvorcami príbehu. Či už ich milujete, alebo nenávidíte.

 

Máte skúsenosť s hatermi?

Zdroj: Strategy

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.