04.06.2012, 12:13

Hlas Česko Slovenska finišoval slabšie ako Talent či SuperStar

Vyvrcholenie speváckej šou videlo 585 tisíc Slovákov.

Hlas Česko Slovenska finišoval slabšie ako Talent či SuperStar
Zdroj: TV Nova

Veľké finále speváckej šou Hlas Česko Slovenska bolo slabšie ako záver Česko Slovensko má talent, Česko Slovenskej SuperStar alebo Let's Dance. Vyše trojhodinový priamy prenos na Markíze pozeralo 585 tisíc divákov (12+). V reklamne dôležitej skupine 12-54 dosiahol trhový podiel 34,1 %.

V porovnaní s vyrcholením poslednej SuperStar malo finále Hlasu skoro o tretinu menej divákov v 12+. Pritom Hlas štartoval silnejší: prvú epizódu vo februári videlo 923 tisíc ľudí. Postupne však záujem o šou slabol.

Posledné finále ťažiskových projektov

ProjektStanicaDátum finálePočet divákov v 12+Trhový podiel v 12-54 [%]
Hlas Česko SlovenskaMarkízanedeľa 5. júna 2012585 tisíc34,1
Česko Slovensko má talentJojnedeľa 27. novembra 2011906 tisíc42,2
Let's DanceMarkízapiatok 18. novembra 2011849 tisíc32,9
Česko Slovenská SuperStarMarkízanedeľa 5. júna 2011962 tisíc54,7

Trhový podiel Hlasu v 12-54 – 34,1 % – je pre Markízu vzhľadom na jej jarné výkony nadpriemerný. Bežne máva okolo 28 %, minulý týždeň 27,8 %. Napriek konkurencii Hlasu uhral na Joj dobré čísla reprízový film Vykúpenie z väznice Shawshank. Jeho podiel u mladých bol 30,4 %, pričom samotná Joj mala minulý týždeň priemer 22 %.

V susednom Česku videlo finále Hlasu podľa DigiZone.cz 943 tisíc divákov v skupine 15+ pri trhovom podiele 27,4 %. Porazila ho Prima Family s reprízovým filmom Líbáš jako Bůh (1,322 mil./33,2 %). "Finále speváckej súťaže, ktorá bola hlavným jarným formátom televízie Nova, skončilo neúspechom," konštatuje portál.

Spevácku šou Hlas Česko Slovenska vyhrala Slovenka Ivanna Bagová.

Spevácke šou postupne na Slovensku strácajú divákov. Finále Hlasu Česko Slovenska malo spomínaných 585 tisíc divákov, posledná federálna Superstar 962 tisíc a predposledná 1,354 milióna (podiel v 12-54: 67,8 %). Pritom keď SuperStar štartovala na Slovensku v roku 2004, vo finále dosiahla na Jednotke STV vyše 1,8-miliónovú sledovanosť.

Zdroj: Ivan Krasko

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.