StoryEditor

VÚB banka: Facebook nás stojí mesačne 430 eur

20.03.2013, 07:07
Banka a multikanálová stratégia - ide to dokopy? Odpoveď pozná Marek Mikle.

Banka a multikanálová stratégia - ide to dokopy? Na včerajšej konferencii Living on the Edge o tom hovoril riaditeľ odboru Korporátna a Marketingová komunikácia VÚB Marek Mikle. Banky podľa neho multikanál využívajú tiež, no ľudí najviac zaujímajú pobočky a bankomaty.

Aj banky skúšajú nové kanály, ale často narážajú na múr. Novinky ako internet banking vyzerajú na prvý pohľad atraktívne – veď uľahčujú ľuďom život a nenútia ich už chodiť do pobočiek – ale podľa Mikleho treba poznať svojho klienta. „Nie je to len o nezáujme starých ľudí. Ide to naprieč všetkými cieľovými skupinami: pokiaľ majú bariéru, budú sa mu brániť.“ Bariéry môžu byť rôzne; z prieskumov najčastejšie vychádzajú obavy o bezpečnosť alebo kozervativizmus.

Ideálny nie je ani Facebook a desiatky tisíc fanúšikov na ňom. „Čo z toho máme? Nič moc, aby som bol diplomat.“ Banka podľa Mikleho nemôže na Facebooku predávať, dokonca to vraj nie je ani kanál na aktiváciu ľudí. „Keď sme Facebook vytvárali, boli sme nadšení a sledovali kvantitatívne dáta. Ale neskôr sme zistili, že je dobrý na goodwill a emóciu, ale predaj je otázkou.“ VÚB však pomáha oslovovať mladých ľudí a to je vraj dôvod, prečo to robí. Vďaka Facebooku sa ich neutrálna väzba k značke banky v neskorších rokoch možno zmení. A to za relatívne nízke peniaze: „Facebook nás stojí mesačne 430 eur,“ tvrdí Mikle.

Zdroj: ik

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 02:11