18.06.2013, 10:58

Exkluzívne Nick Law: Za jednoduchý nápad sa nehanbite

„Dôležité je, aby nápad dokázal fungovať v reálnom svete,“ tvrdí jeden z 50 najkreatívnejších ľudí sveta v rozhovore pre Stratégie.

Exkluzívne Nick Law: Za jednoduchý nápad sa nehanbite

Nick Law je Global Chief Creative Officer a je zodpovedný za kreatívne smerovanie agentúry R/GA. Jeho hlavným klientom je Nike a je na zozname 50tich najkreatívnejších ľudí sveta (podľa magazínu Creativity). Pri rozhovore nám prezradil, čo považuje za mediálny zločin. 

 

S: Máte návod na to, ako vyhrať festival, akým je napríklad aj Cannes Lions? Ktorý nápad je pre vás ten víťažný?

Určite nápad, ktorý je jednoduchý, má však potenciál. No čo je najdôležitejšie, musí byť zrealizovateľný.

S: Jednoduchosť v nápadoch teda znamená nevyužívať príliš veľa technológií?

Nie, ak sa pozriete na to, ako sa vyvíjajú reklamné festivaly, najviac kategórií, ktorých každoročne pribúda, sú médiá. Stále môžeme využívať viac a viac médií. Čo je perfektné, no chybu, ktorú robia agentúry, je, že prichádzajú s príliš komplexným riešením. Nápad musí byť zrealizovateľný, pri najmenšom musíte vedieť, ako ho zrealizovať. Nápad môže byť vo svojej podstate zložitý s využitím viacerých technológií, ale to musí ostať pod povrchom. To, čo je na povrchu, musí byť tzv. na jeden klik. My v R/GA každoročne uskutočňujeme projekt s názvom „One button app“, kde sa práve učíme idey transformovať do jednoduchosti a ľudia z agentúr majú prichádzať s ideou, ktorá je doslova na jedno tlačítko. Nebojte sa jednoduchosti, dôležité je, že nápad dokáže fungovať v reálnom svete bežných ľudí. 

S: Aký potenciál vidíte v dátach. Dávate im aj vy takú dôležitosť?

Určite. Reklamný priemysel je vo fáze, kedy sa transformuje, naberá nový smer a big data sú jedným z faktorov, ktoré tento smer určujú. Je to informácia, ktorú by sme mali transformovať do vedomosti a naučiť sa s ňou narábať.

S: Veľa sa hovorí o inováciách, produkty a ich obaly by mali byť inovatívne, agentúry by mali prichádzať s inovatívnymi nápadmi. Aký je argument pre tých, ktorí váhajú vydať sa touto cestou?

Áno, toto je veľký otáznik. A veľa sa tiež hovorí o vzťahu, ktorý by mal byť medzi vývojom produktu a komunikáciou, ktorá ho napokon zastreší. Je to taký symbolický vzťah. Ľudia, ktorí produkt vyvíjajú, ho od začiatku vidia inak, ako ho vidí agentúra, ktorá k produktu vytvorí message, príbeh, ktorý ho sprevádza. Veľkou výzvou ale dnes je, ako môžeme využiť médiá. Buď ako službu alebo ako cestu, ktorou môžeme komunikovať. A je mediálny zločin, ak ich nevyužívame na oboje.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.