14.11.2014, 00:01

Anténa Rock: Toto rádio nie je vytvorené na kolene

Rozhovor. Andrea Diková a sales director Denis Roman o tom, čo má priniesť nové Rádio Anténa Rock.

Andrea Diková

Najskôr súčasné hity, teraz rockový žáner. Čo má priniesť preformátovaná a rebrandovaná Anténa? V rozhovore pre Stratégie odpovedá programová a marketingová riaditeľka Rádia Anténa Rock a Jemných Andrea Diková a sales director Denis Roman.

 

Prečo sa udiala taká radikálna zmena a namiesto rádia, ktoré hrá mainstreamové hity, je tu zrazu Rádio Anténa Rock?

Andrea Diková: Spravili sme si mapovaciu štúdiu – reprezentatívny prieskum, z ktorého nám vyšlo, že Anténa potrebuje úplne nový šat, pretože s doterajším formátom Hitrádia nemala potenciál rastu.

Prečo? Je už trh popových rádií pre masy nasýtený?

A.D.: Priamy konkurent bol Expres, Fun rádio, Europa 2. A súperiť s nimi je náročné – aby sme rástli, vyžiadalo by si to veľké investície a trvalo by to dlho. Rozhodli sme sa pre zmenu formátu, ktorý je možno užší a s menšou cieľovou skupinou, ale zato lojálnou.

Najskôr tu bola československá hudba, potom hitrádio, teraz ste si naordinovali rock... Je to hudobný štýl, ktorý vám vyšiel na papieri z mapovacej štúdie, zatiaľ ho žiadne multiregionálne rádio u nás v takom rozsahu neskúsilo. Rocková republika je nová a len buduje pokrytie, Aligator je malý. Idete do úplne neprebádaného žánru, do akej miery mu veríte? Alebo len skúšate a o rok-dva ho zmeníte?

A.D.: Veríme mu na sto percent, toto rádio nie je vytvorené na kolene v štýle „čo by sme tak z neho spravili, skúsme rock“. Takto by som to nestavala. Štúdia bola reprezentatívna na celom Slovensku, testovali sme všetky hudobné štýly, máme sa o čo oprieť a vieme, že má zmysel vytvoriť tu takýto formát. O dva roky tu určite ešte stále bude naše rockové rádio. Veľa sme investovali aj do marketingu, od októbra máme silnú kampaň v mediách. Do projektu sme vložili energiu a nechceme ho o rok-dva meniť.

Čo bude pre vás dôležitejšie: rozširovanie pokrytia a koordinovanie frekvencií, alebo nové médiá?

A.D.: Sila pokrytia je pre nás dôležitá, to je základ a na Slovensku nevyhnutnosť, keďže dobré pokrytie generuje dennú počúvanosť. Primárne pracujeme na pokrytí. S tým, čo máme, zasiahneme 70 % obyvateľstva Slovenska.

Denis Roman: Z hľadiska obchodu potrebujem mať pokryté všetky regióny. Regióny sú dôležité, lebo v nich stále leží na zemi veľa peňazí. Ak chýba pokrytie, nemôžeme klienta osloviť ani zobchodovať. Čím väčšiu časť územia zasahujeme, tým viac peňazí vieme získať.

Jedna otázka stále potichu zaznieva v brandži. To, že Jemné a Rádio Anténa Rock spolu predávajú reklamu, je známe. No čo iné, možno neformálne bližšie vzťahy – napríklad vlastnícke? A ako môžu dvaja „konkurenti na život a na smrť“ mať jedného šéfa programu a marketingu?

A.D.: Na Slovensku je málo ľudí, ktorí sa špecializujú na rádiový trh. Tak ako existujú konzultanti, ktorí poskytujú služby pre mnohé rádiá na trhu, tak oslovili aj mňa, aby som bola súčasťou tímu pre nastavenie novej Antény Rock. Výhodou je aj to, že pracujem pre Rádio Jemné, čiže strategicky vieme robiť kroky tak, abysi obe rádiá navzájom nekonkurovali podobnými projektmi a súčasne, aby sa dopĺňali z obchodného hľadiska.

Celý rozhovor s Andreou Dikovou a Denisom Romanom nájdete v Stratégiách 10/2014, ktoré sú práve v predaji.

Zdroj: Ivan Krasko

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.