23.07.2014, 15:40

Rozhovor: Najrýchlejšie predávanú šou sveta chcú aj Slováci

Rising Star sa predáva rýchlejšie ako ktorékoľvek talentová šou predtým. Prečítajte si exkluzívny rozhovor Stratégií s jej predajkyňou.

Cynthia Kennedy

Izraleská distribučná spoločnosť Keshet International má za sebou úspešnú sezónu. V katalógu má formát Rising Star, ktorý predstavila v roku 2013, odvtedy sa dostal na vyše 25 trhov a podľa The WIT sa stal najrýchlejšie predávaným talentovým formátom vôbec. Dnes sa vysiela v USA na ABC a na jeseň príde do Nemecka na RTL. Keshet má v portfóliu aj formát Prisoners of War, ktorého americká verzia Homeland - Zradca (Homeland) získala 5 Zlatých glóbusov. Na veľtrhu NATPE Europe nám poskytla rozhovor Sales Directorka spoločnosti Keshet International Cynthia Kennedy.

 

Rising Star sa dostal aj na dôležité trhy ako USA. V čom sa odlišuje od ostatných šou?

Vystihli sme záujem divákov: tí sa necítili dostatočne zapojení do talentových šou, nezaujímali ich natoľko názory porotcov, nechceli čakať na výsledky, ale chceli byť viac aktívne zaangažovaní. Dali sme im teda do rúk aplikáciu a práve oni rozhodujú o postupe či vypadnutí súťažiacich. Z hľadiska vysielateľov je to jasné: talentové šou nikdy nevymiznú, je po nich neustály dopyt. Ďalšia výhoda je, že šou sa vysiela naživo: Rising Star nie je program, ktorý by si ľudia nahrávali - a to je benefit pre inzerentov, keďže ľudia nepreskočia ich reklamu.

Nie je žáner talentových či speváckych formát preplnený?

Keď prišiel The Voice, všetci naňho pozerali ako na "ďalší spevácky formát". A pozrite sa, aký je úspešný. Spevácke šou nezmiznú, len musíme byť viac a viac kreatívni, aby sme udržali pozornosť divákov.

Povedzme že som vysielateľ, kúpil som SuperStar alebo iný formát. Prečo by som mal prejsť k Rising Star?

Dobrá otázka. Keshet nie je iba distribútor, ale v Izraeli máme aj vlastnú stanicu. A tiež sme mali inú, klasickú spevácku šou dlhé roky. Dosahovala dobré čísla, ale postupne klesala. Tak sme ju nahradili niečím, čo dáva divákom väčšiu kontrolu a máme výborné výsledky.

Čiže za benefit považujete to, že vaše formáty sú otestované?

Presne tak. Tým, že naše formáty nasadzujeme v Izraeli, vieme dokázať, že fungujú. Vždy máme ratingovú históriu k tomu, čo predávame.

Takže niečo ako Holandsko...

Áno. Inak keď už o tom hovoríte, je zaujímavé, že The Voice začal v Holandsku, ale medzinárodné trhy si ho všimli až pri Amerike a bežní diváci si možno myslia, že je to americký formát. Takisto nikto si v Amerike neuvedomuje, že Dancing with the Stars vzniklo podľa Strictly Come Dancing od BBC. Niekedy adaptácia predbehne originál. Asi mnohí, čo pozerajú Rising Star nevedia, že je to šou z Izraela.

Myslíte si, že aj v strednej Európe sú dôležité aplikácie a second screen zážitok?

Bolo obdobie, keď si všetci mysleli, že bez druhej obrazovky to nepôjde a vymýšľali prvoplánové aplikácie. Teraz sa posúvame ďalej: okrem toho, aby mal divák niečo v rukách, smeruje trh k väčšej interaktivite a možnosti priamo ovplyvniť šou. A to funguje: v strednej a vo východnej Európe rovnako ako inde.

A čo skúsenosť z Ameriky a formátu Million Second Quiz?

Dobrý príklad. Rising Star sa vysiela naživo, tiež má interaktívne prvky a, priznám sa, niektorí sa obávali, či to nebude ďalší Million Second Quiz. Ale nebol.

Na Slovensko či do Česka ste zatiaľ nepredali žiadny formát. Vidíte tu príležitosti?

Určite áno. Z oboch trhov ma oslovili pre Rising Star. Je to veľmi nákladná produkcia, takže sa snažíme nájsť spôsoby, ako napasovať rozpočet na možnosti Čechov a Slovákov. Čo sa týka hraných formátov, rokovala som s niekoľkými produkčnými spoločnosťami. Verím, že aj vďaka presunu NATPE do Prahy budeme mať viac príležitostí robiť biznis práve s týmito krajinami.

Dôležitým trhom pre Keshet International je náš sused – Maďarsko. Prečo?

V Maďarsku máme silného partnera v televízii TV2 – ako prví adaptovali náš formát Master Class, talentovú šou pre deti, bez vyraďovaní a kritiky ich výkonov. Boli tiež jedným z prvých trhov, čo kúpili Rising Star, a chystajú ho na jeseň. Rýchlo reagujú na nové formáty a vyvíjajú veľké úsilie, aby vytvárali čo najlepšie adaptácie formátov. Spoluprácu s nimi si nesmierne pochvaľujem.

Novinkou vo vašom katalógu je formát Boom! Videl som ho a priznám sa, zdal sa mi ako každá iná game-show. Čo vy na to?

Je to návrat k fyzickejším game show - prináša všetko, čo sme radi pozerali v šou ako Wipeout - a kombinuje to s klasickým kvízovým žánrom, takže osloví ľudí, ktorí majú radi kvízy a pri obrazovke odpovedajú na kvízové otázky. Ako skombinovať tieto dva odlišné typy publika? Myslím si, že Boom má takýto univerzálny zásah. Predali sme ho do USA na Fox, Francúzska, Belgicka, Španielska, Maďarska a čoskoro ohlásime ďalšie obchody v strednej a východnej Európe.

Poďme ešte na hrané formáty. Prisoners of War je úspešný formát, keď americká verzia získala viacero ocenení, ale zároveň ťažký...

Prisoners of War alebo ak chcete Homeland je náš najväčší úspech medzi seriálovými formátmi. Nejde pri ňom však len o to preložiť scenáre z hebrejčiny a dať ich rovno prečítať hercom, je za ním viac práce. V izaelskej verzii je základný námet rovnaký ako v americkej, ale od prvej časti sa vyjednáva s únoscami rukojemníkov - kým, naopak, Američania majú pravidlo nevyjednávať s teroristami. Od začiatku je to trochu iný príbeh, ale námet ostáva.

Môžu hrané formáty fungovať aj v regióne strednej a východnej Európy?

Dobrým príkladom sú komédie - humor je všade iný, niekedy je ťažké adaptovať ho. Ale máme úspech s formátom Traffic Light, ktorý sme predali do Ruska a je jedným z našich najdlhšie vysielaných hraných formátov. Slovinci zase kúpili Mother's Day. Z kultúrneho hľadiska je podľa mňa ľahšie adaptovať niečo medzi Izraelom a strednou či východnou Európou - obzvlášť komédie fungujú lepšie, kým naproti tomu humor z Ameriky či Británie ťažšie "preložíte" na tieto trhy.

Viete si predstaviť, že by ste adaptovali Prisoners of War?

Predali sme ho do Ruska, niektorých krajín Latinskej Ameriky a na ďalšie trhy... Podstatou však je, že keď nie ste vo vojnovom regióne, nemáte kontext, do akého ho zasadiť. Našťastie väčšina sveta žije v mieri, niet kontextu pre takýto príbeh a formát nepredáme. No po úspechu amerického Homelandu chcú televízie ukázať pôvodný seriál, ktorým sa Homeland inšpiroval. Pôvodný izraelský seriál Prisoners of War sme predali na mnohé trhy od Kanady, USA až po Škandináviu, Francúzsko, Nemecko, Austráliu...

Čo môžeme od Keshet International očakávať v budúcnosti?

Jedným cieľom je rozširovať Rising Star na ďalšie trhy. A na jesenný MIPCOM chystáme nové formáty - žánre, ktoré zatiaľ v našom katalógu nenájdete, ako napríklad varenie.

O čom je Rising Star
Spevácka šou, v ktorej nové talenty stoja oproti obrovskej obrazovke. Na nej sa zobrazujú tváre ľudí, ktorí ich podporili hlasom cez aplikáciu, prípadne podpora z panelu expertov. Na postup do ďalšieho kola treba získať istý počet hlasov - v opačnom prípade ste skončili. Relácia sa vysiela naživo.

http://youtu.be/9C_6jEl6wGg

Zdroj: Ivan Krasko

Strategický newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.