21.10.2014, 09:58

Odídenci zo Sme zakladajú nové médium - Projekt N

Nové médium už má názov, ľudí, ktorí ho budú tvoriť, aj rýchlo rastúci fanklub na Facebooku.

Odídenci zo Sme zakladajú nové médium - Projekt N

Na Slovensku vznikne nový internetový denník. Bývalý tím ľudí zo Sme rozbieha Projekt N.

Už pred týždňom, keď nemecký spolumajiteľ vydavateľstva Petit Press potvrdil, že svoj 50-percentný podiel predá spoločnosti Namav Igora Grošafta financovanej Pentou, oznámil šéfredaktor Matúš Kostolný a jeho zástupcovia Tomáš Bella, Konštantín Čikovský, Lukáš Fila, Juraj Javorský, že odchádzajú a pokúsia sa vytvoriť nové médium.

A práve tým je Projekt N. "Na tomto mieste v novembri 2014 spustíme nový internetový denník," uvádzajú jeho tvorcovia na novom webe www.projekt-n.sk.

Nové médium hneď zaznamenáva úspech na sociálnych sieťach. Jeho facebookový profil spustili pred necelým dňom a po 17 hodinách od štartu už má vyše 5 200 fanúšikov. Je tiež na Twitteri.

Okrem vedenia Sme sa k nemu pridali aj ďalší z pôvodného tímu, na Projekte N spolupracuje napríklad aj Shooty. Podľa webu bigname.sk pomáha vytvoriť logo.

Práve The Big Name Theory Michala Pastiera vymyslelo pre nové médium názov. Zadanie znelo vytvoriť názov, ktorý by mal "evokovať neutrálnosť a mať nezvyčajný názov, ktorý ho odlíši od bežných médií" a môže sa ohýbať ako napríklad Sme - v Smečku, uvádza na bigname.sk. "Vždy vychádzame z toho, že názov by mal odkazovať na názor zakladateľov, ich presvedčenie. Vtedy je najsilnejší. Dookola sme preto čítali príspevok, kde bola veta: "Dočasný blog projektu nového nezávislého denníka." Ak oni sami volajú svoju aktivitu projektom, prečo by sa naozaj nemala volať Projekt? Slovo Projekt je to, čo spĺňa časť zadania o tom, aby názov nebol bežný a najmä, nebol bežný pre médium. Médium je uzatvorené, "projekt" je otvorená aktivita, niečo čo dáva možnosť ľuďom zapojiť sa."

A aj takto sa na Facebooku diskutuje o názve:

Prinesieme viac informácií o Projekte N.

Zdroj: Ivan Krasko

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.