27.08.2014, 14:00

Analýza: Ako ľudia sledujú Netflix

Videoslužba je na tom podobne ako klasické televízie, diváci ju najviac využívajú večer.

Analýza: Ako ľudia sledujú Netflix

Netflix má počas dňa podobnú divácku krivku ako televízia. Ukazujú to štatistiky, ktoré zverejnil britský poskytovateľ dátových a telefónnych služieb Plusnet na svojom webe a všimol si to aj Venture Beat.

Plusnet analyzoval dátovú spotrebu, ktorá ide v jeho sieťach na sledovanie Netflixu. Krivka je podobná ako pri televízii: podvečer začína rásť a používanie Netflixu vrcholí medzi 21. a 22. hodinou, kedy ľudia jeho sledovaním spotrebujú najviac dát.

Plusnet to porovnal so službou YouTube a zistil, že v jej prípade je to odlišné. YouTube je slabý v noci a ráno, no potom rastie a celý deň si viac-menej drží stabilnú úroveň - nemá výraznejší peak.

V sieťach, ktoré spravuje tento britský operátor, sú YouTube a Netflix najväčším "požieračom" dátových kapacít. YouTube ich stále spotrebuje viac, i keď Netflix je silnejší približne od 15. hodiny do polnoci.

Netflix pôsobí v 40 krajinách Severnej Ameriky, Latinskej Ameriky, Škandinávie, v Holandsku, Veľkej Británii a Írsku. Poskytuje služby video on demand obsahu, v Amerike sa za jeho hlavného konkurenta považuje HBO. Okrem akvizícií investuje aj do vlastnej tvorby. Medzi najvýznamnejšie patria Orange is the New Black” a “House of Cards.

Netflix chystá expanziu, potvrdený je vstup do šiestich ďalších európskych trhov a mohli by nasledovať aj ďalšie v našom regióne.

Zdroj: ik

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.