Slovensko spoznalo najlepšie biznis nápady: vyhlásili výsledky Ideas of the Year 2014.
Prvé miesto v rebríčku, a teda najväčší počet hlasov od marketérov, získala spoločnosť LIDL za nový komunikačný koncept Kuchyňa Lidla (kategória Communication Ideas). Druhým v poradí bola spoločnosť Holey Quilt a jej Paplón s dierou (kategória Product Ideas), tretím spoločnosť VIAMO s rovnomennou mobilnou aplikáciou pre bezhotovostné prevody.
Na shortliste súťaže skončili ešte ďalšie štyri projekty: Debničkovanie (spoločnosť Lokapetit, kategória Product Ideas), Treska – návrat legendy (Ryba Košice, Communication Ideas), Foxford – najchutnejšie kníhkupectvo v meste (Foxford, Product Ideas), Adoptuj kravičku (Slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka, Communication Ideas).
Ocenené projekty:
1. LIDL Slovenská republika
Značka / Kampaň: Kuchyňa LIDLa
Kategória: Communication Ideas
IDEA: Každý týždeň dvaja kuchári, dva recepty a súboj o najchutnejšie jedlo! Monumentálny a ojedinelý komunikačný koncept, ktorý pomohol Lidlu z diskontu medzi TOP obchodné reťazce.
2. HOLEY QUILT
Značka / Kampaň: Paplón s dierou
Kategória: Product Ideas
IDEA: Paplóny tu boli tisíce rokov, ale až partii ľudí z Prievidze napadlo vyrábať paplón s dierou pre všetkých, ktorí radi spia s paplónom medzi nohami a zároveň so zakrytým chrbtom.
3. VIAMO
Značka / Kampaň: VIAMO – bezhovostné prevody
Kategória: Product Ideas
IDEA: Viamo je mobilná aplikácia, ktorá slúži na zjednodušenie bezhotovostných prevodov peňazí medzi bankovými účtami. Na prevod peňazí stačí iba smartfón. Pri zasielaní peňazí cez službu Viamo stačí zadať do telefónu meno príjemcu (zo svojich kontaktov), zadať sumu a PIN a peniaze sú odoslané.
Vyhlasovateľom súťaže Ideas of the year je voľné združenie The Marketers spolu s exkluzívnym partnerom, spoločnosťou TNS Slovakia. Prvý ročník súťaže prebehol dvojkolovo. V prvom kole uskutočnila spoločnosť TNS zber nominácií prostredníctvom svojho panelu TOP marketingových pracovníkov (cca 150 oslovených), LinkedIn (cca 600 kontaktov) a internetový panel (oslovených cca 7000 respondentov). Oslovení marketéri odpovedali na otázku, ktorý produkt, kampaň či marketingovo-komunikačnú aktivitu značky alebo firmy považujú za najvýznamnejší nápad – Ideas of the year. Týmto spôsobom sa vygenerovalo 283 nápadov. O TOP 15 nápadov, ktoré boli prezentované na konferencii Ideas Rulezz, rozhodovala priamo na konferencii stovka účastníkov, prevažne marketérov.
Zdroj: rm