06.11.2014, 00:01

Europa 2: Do roka chceme 400 tisíc poslucháčov a predbehnúť Jemné

Europa 2 zmenila tím rannej šou, angažovala Binďa a odštartovala kampaň, od ktorej si veľa sľubuje. Jitka Fürst v rozhovore pre Stratégie hovorí, aké má očakávania.

Europa 2: Do roka chceme 400 tisíc poslucháčov a predbehnúť Jemné

Europa 2 odštartovala novú kampaň. „Je to najväčšia kampaň v histórii rádia. Máme na ňu vyčlenené veľké finančné prostriedky,“ hovorí riaditeľka rádia Jitka Fürst. Do všetkých približne 1,8 milióna schránok slovenských domácností distribuuje rádio svoje nálepky - chce, aby si ich ľudia nalepili, zaregistrovali sa do súťaže a najmä počúvali jeho vysielanie. Okrem toho nasadí klasickú kampaň do printu, na web, sociálne siete a zvažuje outdoor. Čo si od toho Europa 2 sľubuje, aké výsledky očakáva? O tom a aj o ďalšom smerovaní rádia sme sa porozprávali s Jitkou Fürst.

 

Investujete do kampane a súťaže. S akými očakávaniami?

Cieľom je zvýšiť počúvanosť rádia a motivovať Slovákov, aby si Europu 2 naladili. Okrem toho zvýšiť aj povedomie o značke a ukázať, že sme tu, sme mladí a kreatívni.

Kto kampaň pripravoval?

Robili sme ju in-house. Samozrejme grafické práce a distribúciu riešime externe.

Keď sme sa začiatkom roka rozprávali, spomínali ste, že marketingovú podporu spustíte až po tom, čo doladíte programovú stránku. Takže teraz už hovoríte: áno, toto je produkt, ktorému veríme?

Presne tak. Počas roka sme dolaďovali programovú schému, máme novú rannú šou, upravili sme hudobnú orientáciu rádia, posilnili webové stránky, správu sociálnych sietí. A každý týždeň robíme hudobné prieskumy, aby sme najlepšie trafili do vkusu mladých. Výrazne sme zvýšili investície práve do prieskumov, predtým sa robili raz za tri týždne. Plus plánujeme dvakrát za rok veľké hudobné testy kompletnej knižnice, ktoré predtým neboli vôbec.

Čo chýbalo predošlému nastaveniu Europy 2?

Rádio nemalo jasnú stratégiu a aj keď bolo obľúbené u istej skupiny ľudí, nestačilo to. Zameriavalo sa na úzky okruh a nemalo potenciál dosiahnuť väčšinu cieľovej skupiny.

Menili ste aj rannú šou, čo je pri rádiu vždy veľký krok. Čo na tej starej nefungovalo?

S pôvodnou rannou šou sme sa nemohli pohnúť ďalej. Istý čas fungovala, ale nemala silu rastu. Keď sme si otestovali obľúbenosť moderátorov, prekvapilo nás, čo vyšlo. A podľa výsledkov sme aj konali. Vyšla výrazná obľuba Dominiky Dadíkovej a Matúša Krnčoka, rozhodli sme sa ich spojiť a vytvoriť „bláznivý“ tím Rannej show Zoo. Potom sme hľadali ešte tretieho – mladého správara, čiastočne moderátora. Narazili sme na Vlada Varechu a pribrali ho.

Bývalý hlas rannej šou Michal Sabo teda, predpokladám, nevyšiel z prieskumu dobre. Neskôr sa však stal hlasom Expresu. Nie je teraz pre vás rizikom?

To je dobrá správa (smiech). Pravdepodobne majú inú cieľovú skupinu a zapadá im do schémy. Nám nefungoval, preto sme sa s ním rozlúčili. Prajeme mu však veľa šťastia.

Ďalšou novinkou je nočná šou. Rádiá to skúšali, z minulosti si pamätám aj nonstop moderované vysielanie. Akú ambíciu máte vy?

Cítime nevyužitý potenciál, vo večerných a v nočných hodinách je diera na trhu. S Binďom sme niekoľko týždňov rokovali o prechode k nám a o podobe jeho relácie. Podarilo sa to, máme ho v tíme a ako jediní ponúkame nočnú šou, ktorá je pikantná, ruší tabu v éteri. Pre nás je to možnosť, ako rozšíriť hovorené slovo a zasiahnuť viac fanúšikov. Kvalitnú nočnú talk šou im zatiaľ nikto nedal. Pritom vidíme priestor, ako rozšíriť komerčné vyťaženie rádia. Večer obvykle nie je primetime na zadávanie reklamy, ale naša šou je taká špecifická, že by mohla istých klientov osloviť. Teda očakávame aj obchodný dosah.

Išlo aj o Binďa samotného?

Áno, Binďo je originál. Z testovania nám vyšlo, že je obľúbený u mladých a má potenciál osloviť publikum, ktoré chceme práve my.

Okrem programovej stránky ste zmenili predaj reklamy, ktorý teraz zastrešuje Fun Media Group. Prinieslo vám to aj vyššie tržby?

To je parketa kolegov z obchodu, ale vyzerá to že áno, keď máme rozpočet na  komunikáciu tohto kalibru (smiech).

Takže menili ste program, odštartovali veľkú kampaň... Akú chcete mať počúvanosť? Napríklad o rok...

Uvidíme, ako s tým pohne naša kampaň. V horizonte roka chceme určite byť prinajhoršom štvorka na trhu, ja budem spokojná, keď sa priblížime 400 tisícom v DR, je to však ambiciózne číslo, to si uvedomujem.

 

Počúvanosť rádií (v tisícoch poslucháčov. Zdroj: Median SK - MML/TGI, radia.sk. Parameter: počúval včera)

V poslednej dvojvlne 1.+2. kvartál 2014 bola Europa 2 trhovou päťkou s 8-percentnou počúvanosťou podľa parametra "počúval včera". Mala 320 tisíc poslucháčov, kým najbližší rival Jemné 368 tisíc.

Zdroj: Ivan Krasko

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.