StoryEditor

V Česku do reklamy v roku 2015 investovali o 8% viac

20.01.2016, 14:18
Podľa Nielsen Admosphere sa na ňom najviac podieľali televízie.

Českému reklamnému trhu sa v minulom roku darilo. Podľa monitoringu reklamy AIS spoločnosti Nielsen Admosphere vykázal český reklamný trh v roku 2015 takmer 8% nárast oproti predchádzajúcemu roku.

Najviac sa na ňom podieľali televízie, kde zadávatelia využili reklamný priestor v hodnote 35,5 miliardy českých korún (1,31 miliardy eur). Navýšenie zanamenal aj rozhlas. Tlač, rovnako ako out-of-home médiá, v uplynulom roku stagnovali.

 

Významný nárast TV spotov

Hlavným ťahúňom boli televízie, ktoré dosiahli medziročne dvojciferný nárast (+ 13,8% v cenníkových cenách). Veľký podiel malo viac než 40% navýšenie počtu reklamných spotov - v roku 2015 ich boli odvysielaných takmer 4 milióny.

 

O viac ako 300 miliónov korún (5,3%), čo je v prepočte 11,09 milióna eur, vzrástla aj cenníková hodnota využitého reklamného priestoru v rozhlase.

 

Printy odolali tlakom

"Na celkový výsledok má pozitívny vplyv aj stagnácie tlače, ktorému sa zatiaľ darí čeliť tlaku nových médií, a to aj napriek miernemu 1,5% pokles cenníkovej hodnoty využitého reklamného priestoru v kľúčovom segmente denníkov," doplnil výsledky monitoringu Tomáš Hynčica, obchodný riaditeľ Nielsen Admosphere.


 

Údaje o webe zatiaľ nie sú

Kompletné údaje mediatypu internet nie sú zatiaľ k dispozícii. Nielsen Admosphere monitoruje displejovú a videoreklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Finálne výstupy budú oznámené pravdepodobne v priebehu prvého kvartálu tohto roka v rámci pravidelnej tlačovej správy Združenia pre internetový rozvoj. Aj tu možno očakávať potvrdenie pozitívneho trendu posledných rokov.

 

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 15:25