Českému reklamnému trhu sa v minulom roku darilo. Podľa monitoringu reklamy AIS spoločnosti Nielsen Admosphere vykázal český reklamný trh v roku 2015 takmer 8% nárast oproti predchádzajúcemu roku.
Najviac sa na ňom podieľali televízie, kde zadávatelia využili reklamný priestor v hodnote 35,5 miliardy českých korún (1,31 miliardy eur). Navýšenie zanamenal aj rozhlas. Tlač, rovnako ako out-of-home médiá, v uplynulom roku stagnovali.
Významný nárast TV spotov
Hlavným ťahúňom boli televízie, ktoré dosiahli medziročne dvojciferný nárast (+ 13,8% v cenníkových cenách). Veľký podiel malo viac než 40% navýšenie počtu reklamných spotov - v roku 2015 ich boli odvysielaných takmer 4 milióny.
O viac ako 300 miliónov korún (5,3%), čo je v prepočte 11,09 milióna eur, vzrástla aj cenníková hodnota využitého reklamného priestoru v rozhlase.
Printy odolali tlakom
"Na celkový výsledok má pozitívny vplyv aj stagnácie tlače, ktorému sa zatiaľ darí čeliť tlaku nových médií, a to aj napriek miernemu 1,5% pokles cenníkovej hodnoty využitého reklamného priestoru v kľúčovom segmente denníkov," doplnil výsledky monitoringu Tomáš Hynčica, obchodný riaditeľ Nielsen Admosphere.
Údaje o webe zatiaľ nie sú
Kompletné údaje mediatypu internet nie sú zatiaľ k dispozícii. Nielsen Admosphere monitoruje displejovú a videoreklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Finálne výstupy budú oznámené pravdepodobne v priebehu prvého kvartálu tohto roka v rámci pravidelnej tlačovej správy Združenia pre internetový rozvoj. Aj tu možno očakávať potvrdenie pozitívneho trendu posledných rokov.
Zdroj: red