StoryEditor

Vianoce na Facebooku: Takéto reklamy vymysleli najznámejšie značky

28.12.2015, 16:37
Pozrite si, ako značky využili Vianoce na Facebooku. Najkreatívnejšie boli príspevky od O2, Heineken, Slovak Telekom a ČSOB.

Pozrite si výber desiatich značiek z rebríčka top 100 zadávateľov, ktorý Stratégie pravideľne zostavujú a aké vianočné reklamy pripravili na Facebooku. 

1. Slovak Telekom

Slovak Telekom vyhlásil na Facebooku vianočnú súťaž – keďže Vianoce bez stromčeka nie sú Vianoce, užívatelia mali pod príspevok pridávať vlastné selfie s vianočným stromčekom a hashtagom #stromCHECK. Šanca na výhru vianočného svetra sa zvýšila, ak pridali ďalšie „check“ hashtagy, napríklad #darCHECK, #domCHECK alebo #kostymCHECK. Oceňujeme jednoduchý a kreatívny nápad.

 

 

2. ČSOB

Zima jednoznačne zapadá do farebného modro-bieleho dizajn manuálu Československej obchodnej banky. Počas svojej vianočnej komunikácie preto využili obrázky s modro-bielou rukavicou držiacou snehovú guľu, či detailný záber na modro-biely darček previazaný modrou mašľou. To všetko pôsobí jemne, esteticky a akosi prirodzene.

Azda najvydarenejším vianočným príspevkom tento rok bol obrázok s logom ČSOB, v ktorom je možné vidieť iba začiatočné písmeno. Zvyšné tri, spolu tvoriace slovo „SOB“, ostali ukryté. Vysvetlenie ponúka vtipný komentár: „Naše SOBy pilne pracujú, aby ste mali krásne Vianoce“.

 

 

3. Lidl Slovensko

Keďže Lidl pravidelne ponúka svojim zákazníkom rôznorodé recepty, predvianočný čas bol ako stvorený na pokračovanie v už zabehnutej tradícii. Na Facebook stránke obchodného reťazca sa tak objavilo množstvo vianočných receptov, či už na čokoládové suflé, vianočku alebo originálne recepty na kapra. Navyše, Lidl svojim zákazníkom pripravil niekoľko súťaží, v ktorých mali užívatelia pod príspevok uviesť svoj obľúbený vianočný film alebo rozprávku, napísať, aké vianočné zvyky u nich každoročne prebiehajú, či podeliť sa o typy na ideálny vianočný darček.

Vianočným darčekom od Lidl bola vianočná koleda, ktorú pre obchodný reťazec naspievali už pred dvoma rokmi známe tváre slovenskej hudobnej scény ako Marián Čekovský, Mirka Partlová, Peter Cmorík, Zdenka Predná, Anita Soul, Cigánski diabli a ďalší.

 

4. Orange Slovensko

Predvianočné obdobie spoločnosti Orange sprevádzalo na Facebooku množstvo súťaží a podpora slovenskej hokejovej dvadsiatky na Majstrovstvách sveta juniorov vo Fínsku. Komunikácia sa niesla tradičnou formou, v obrázkoch boli použité príjemné, teplé farebné odtiene. Perníky, vianočné ozdoby a darčeky boli ladené do oranžovo-béžovej, čo v užívateľoch automaticky evokovalo samotnú značku.

K prianiu šťastných a veselých Vianoc sa vo vtipnom videu pridali aj hlavné tváre vianočných televíznych spotov – Celeste Buckingham, Lukáš Latinák a Braňo Bystriansky.

 

5. Heineken Slovensko

Vianočné darčeky na Facebooku rozdával aj Heineken, ktorý svojich fanúšikov vyzval, aby pod príspevok napísali, ako trávia Vianoce. Vyhrať mohli štyri páry vianočných ponožiek, samozrejme v korporátnych farbách spoločnosti – tmavozelenej, bielej a červenej. Zhodou okolností sú práve tieto tri farby považované za vianočné, vďaka čomu vianočná komunikácia ideálne zapadá do tej celoročnej.

Nechýbala ani vianočná pohľadnica, v ktorej Heineken poprial všetkým užívateľom šťastné Vianoce, úspešný rok 2016 a vyzval ich, aby si všetci spoločne pripili na slávnostné momenty. Heinekenom, samozrejme.

 

6. COOP Jednota

COOP Jednota bavila svojich užívateľov počas celého predvianočného obdobia. Pripravila pre nich vianočnú súťaž „Nenechajte si ujsť výhru“, ako aj adventný kalendár s názvom „Adventná sánkovačka“, ktorý ponúkal každý deň originálnu súťaž.

 

 

Užívatelia mali napísať čo najoriginálnejší recept na nealko nápoj, v ktorom použijú Red Bull a ľad, uhádnuť, čo všetky ukrýva mikulášsky balíček, pochváliť sa s vianočným kaprom, uhádnuť nárečové slová, slovenskú povesť, ľudové zvyky, prešmyčky vianočných jedál či názov vianočnej koledy. Všetky súťaže založené na slovenskej kultúre a tradíciách tak skvelo zapadli do celkovej komunikácie obchodného reťazca.

 

7. O2 SK

Mobilný operátor O2 pokračoval aj počas predvianočného obdobia vo svojich príspevkoch s hashtagom #nikdyneprestaneme. Navyše, pre svojich užívateľov pripravil vtipnú súťaž „Otoč to s O2“, pretože podľa slov samotného operátora sa zábava začína, keď to otočíme. Užívatelia tak mali urobiť niečo opačne, napríklad dať si tričko na sveter, zaviazať topánky pred obutím alebo umyť si zuby pred raňajkami. Svoje príspevky mali nahrať na sociálnu sieť s hashtagom #otoctoso2, pričom vyhrať mohli Acer Aspire Switch.

Vianočný príspevok spoločnosti O2 s heslom „Najkrajšie Vianoce sú farebné“ sa niesol vo výzve, aby užívatelia odložili rozdiely a užívali si Vianoce v kruhu blízkych. Hlavnými hrdinami boli už tradične O2 maňušky. O2 na Slovensku je známe tým, že reaguje na spoločenské témy, ako napríklad reagoval aj v prípade Cícerovej nátierky a spoločnosti Alfa Bio, ktorá nátierku vyrába, že spôsobila kómu človeku, ktorý ju zjedol. Toto tvrdenie sa nepotvrdilo, Cícerová nátierka sa však niesla médiami. O2 sa ale postavil za nátierku a vyjadril jej súcit. 

 

8. IKEA Bratislava

Snáď najväčším množstvom príspevkov na Facebooku sa môže pochváliť IKEA. Už od polky novembra ponúkala svojim zákazníkom možnosť kúpy vianočných dekorácií a domácich doplnkov. Spoločnosť pripravila niekoľko vianočných súťaží, v ktorých sa mali užívatelia podeliť o fotografie inšpirácií na nápaditú výzdobu alebo tipy na pečenie. Navyše, fanúšikovia stránky dostali od IKEA typy na vianočné pečenie, originálne balenie darčekov, slávnostné prestieranie, výrobu dekorácií či výzdobu vianočného stromčeka. Všetky fotografie sa niesli v príjemnej, rodinnej atmosfére, presne takej, na akú sme pri IKEA zvyknutí.

 

9. Slovenská sporiteľňa

Keďže kampane Slovenskej sporiteľne sú zamerané na rodinu, inak tomu nebolo ani v predvianočnom období. Už vytvorený koncept tak bol jednoducho a prirodzene doplnený o vianočnú atmosféru, ktorá sa niesla v hesle „Štedré Vianoce“. Vianočná komunikácia vyvrcholila štedrovečerným príspevkom, ktorý vyzýval užívateľov, aby do komentára pridali spoločnú rodinnú fotografiu. Vyhrať tak mohli 50 eur na ďalšie darčeky.

 

10. Fiat Slovakia

Automobilka Fiat pridala na svoju Facebook stránku kreatívny príspevok, v ktorom svojim fanúšikom praje veselé Vianoce a šťastný nový rok. Obrázok zobrazuje detailný záber na červený vianočný sveter, na ktorom sú vyšité biele vzory auta Fiat. V tomto prípade takisto platí, že farebný dizajn manuál značky skutočne sedí do predvianočného obdobia, vďaka čomu pôsobí príspevok nenútene a prirodzene.

 

Navyše, automobilová spoločnosť na svoju stránku prispela vianočnými retro autami Fiat, ktoré boli zahalené do vtipných vianočných dekorácií.

 

A keď píšeme o vianočných reklamách na Facebooku, nemôžeme vynechať ani vtipný príklad zo zahraničia. Reese's je značka maslových koláčikov, ktorá zvykne pri príležitosti Halloweena či Valentína svoje koláčiky vyrábať v príznačných tvaroch. Nevynechali ani tohtoročné Vianoce a koláči vyrábali v tvare vianočného stromčeka. Po prvých predaných kusoch sa však s koláčikmi zaplnil Twitter. Ľudia sa fotili s vianočnými čokoládovými koláčikmi, ktoré mali zjavne doformovaný tvar. Pripomínali tak všetko, len nie vianočný stromček. 

Reesse's však zareagoval naozaj bravúrne. Po tomto tweete mu bolo pravdepodobne všetko odpustené. Pripravil obrázok, na ktorom sa deformovaný stromček pozerá do zrkadla, v ktorom vidí, že má ideálny tvar. Použili pri tom hashtag v preklade: všetky stromy sú krásne.  

Na prípad upozornil portál aplus.com.

Ak viete o ďalšom príklade vianočnej kampane na Facebooku, ktorý stojí za zmienku, nechajte nám odkaz v komentári. 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 15:44