StoryEditor

Exkluzívne: Toto sú najlepšie bankové reklamy v roku 2015

16.02.2016, 13:15
V roku 2015 bolo nasadených 66 televíznych bankových kampaní od 14 bánk. Najviac kampaní mala Slovenská sporiteľňa, v ktorých komunikovala šesť produktov.

V roku 2015 bola komunikácia na bankovom trhu o niečo intenzívnejšia ako v roku 2014. V roku 2015 bolo nasadených 66 televíznych bankových kampaní od 14 bánk. Najviac kampaní (9) mala Slovenská sporiteľňa.

Najsilnejšia bola komunikácia v máji, keď bolo 19 reklamných kampaní. A naopak najslabším mesiacom bol v roku 2015 júl. Banky, ktoré najviac komunikovali v uplynulom roku, boli Prima banka (16 % share of voice), Slovenská sporiteľňa (14 %) a Tatra banka  (11 % ).

S novými komunikačným konceptom prišla Poštová banka. Druhým novým komunikačný koncept ponúkla VÚB banka so zameraním na odmenu za vernosť. V spontánnej znalosti však komunikačné koncepty VÚB banky predbehli aj Poštovú banku. Obe tieto kampane patrili medzi najúspešnejšie kampane roku 2015.

Vyplýva to z výsledkov prieskumu GfK Banking ATS spoločnosti GfK Slovakia. Celkové vyhodnotenie za rok 2015 realizovalo GfK exkluzívne pre Stratégie.

 

TOP päť reklám podľa intenzity komunikácie 2015

1.    Prima banka

2.    Slovenská sporiteľňa

3.    Tatra banka

4.    VÚB banka

5.    Poštová banka

 

 

Najlepšie kampane v roku 2015

Za najúspešnejšie kampane v roku 2015 považuje GfK Slovakia kampaň Bankomat od Tatra banky, Rekonštrukciu od SLSP, Dobrú pôžičku (Svadba) od Poštovej banky a Odmenu za vernosť (Divadlo) od VÚB banky.

Celkovo možno za najúspešnejšiu banku v komunikácii v roku 2015 považovať Slovenskú sporiteľňu, ktorej kampane  vo väčšine kľúčových KPIs dosiahli najlepšie výsledky a päť jej reklám sa umiestnilo v TOP 10 za rok 2015.

K najúspešnejšej kampani roka 2015 patrí jednoznačne aj kampaň Tatra banky (Bankomat), ktorá zo všetkých kampaní dosiahla najlepšie výsledky v odčítaní benefitov.

 

TOP 10 najúspešnejších reklám v roku 2015

1.    Tatra banka – Bankomat

2.    SLSP – Rekonštrukcia

3.    SLSP - Upratovanie pôžičiek

4.    Poštová banka – Lepšia splátka

5.    Poštová banka – Dobrá pôžička (Zlatá minca)

6.    SLSP – Ako vybaviť hypotéku

7.    Tatra banka – Balík služieb

8.    VÚB – Navigácia (dodávka)

9.    VÚB – Odmena za vernosť

10. VÚB – Odmena za vernosť (divadlo)

 

V páčivosti a teda atraktivite prevládajú kampane Slovenskej sporiteľne, avšak reklamou, ktorá v roku 2015 dosiahla najvyššie likeability skóre je kampaň Navigácia (dodávka) od VÚB banky (starý koncept).

 

TOP 10 reklám podľa páčivosti v roku 2015

1.    VÚB – Navigácia (dodávka)

2.    SLSP – Rekonštrukcia

3.    SLSP – Stavebné sporenie

4.    SLSP – Štedrá pôžička

5.    SLSP – Rekonštrukcia (buchty)

6.    Poštová banka – Lepšia splátka

7.    Poštová banka – Dobrá pôžička (svadba)

8.    SLSP – Detská vkladná knižka

9.    SLSP – Upratovanie pôžičiek

10. Poštová banka – Dobrá pôžička (Zlatá minca)

 

O prieskume

GfK Banking ATS – Advertising Tracking System je kvantitatívny reprezentatívny prieskum, realizovaná online dopytovaním na populácii SR vo veku 18-55 rokov.

Zdroj: Renata Môciková

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 09:37