StoryEditor

Reklamy v poslednom štvrťroku: Najsledovanejšiu mala Poštová banka

04.02.2016, 12:13
Pozrite si prieskum, ako sa darilo bankovým kampaniam v poslednom štvrťroku. Najúspešnejšie kampane mala VÚB banka a Poštová banka, najviac viditeľné reklamy má Slovenská sporiteľňa.

V poslednom štvrťroku 2015 boli najlepšími kampaňami kampane VÚB banky a Poštovej banky, a to z pohľadu znalosti, páčivosti, ale aj priradenia ku značke. Celkovo najviac viditeľné boli reklamy Slovenskej sporiteľne a najsledovanejšiou kampaňou bola Lepšia splátka od Poštovej banky. Kampaň má najvyššiu podporenú znalosť a videlo ju v poslednom štvrťroku 2015 až 85 percent populácie vo veku 18-25 rokov. Táto kampaň Poštovej banky má aj najlepšie priradenie ku značke, ktorú správne priradilo 98 percent tých, čo kampaň videlo.

 

Komunikačná aktivita bánk sa vyrovnala predchádzajúcemu štvrťroku roku 2015, keď bolo vo vysielaní nasadených 24 kampaní od 12 bánk. Ľuďom sa najviac páčila reklama Slovenskej sporiteľne - Štedrá pôžička, a to až viac ako dvom tretinám.

Slovenská sporiteľňa vedie tiež v spontánnej znalosti reklamy – 42 percent si vybaví nejakú reklamu SLSP, čo ju radí k najviac viditeľným spomedzi bánk. Spontánna znalosť značky znamená, že určitý podiel respondentov uviedol vo svojich odpovediach aj určitú reklamu danej značky (bez ohľadu na poradie, teda či ju uviedol ako prvú, druhú atď.)

 

Celkovo možno za najlepšie kampane 4. štvrťroka 2015 označiť kampane VÚB banky a Poštovej banky. Kampaň VÚB banky – Odmena za vernosť dosiahla najlepšie výsledky v spontánnej znalosti konkrétnych kampaní (takmer dve pätiny), ako aj v identifikácii posolstva (vyše 70 percent ľudí identifikovalo, čo chcela reklama povedať).

 

Zdroj prieskumu: Všetky uvedené informácie pochádzajú z kvantitatívneho reprezentatívneho prieskumu - GfK ATS® - Advertising Tracking System. Prieskum sa robil online dopytovaním na populácii SR vo veku 18-55 rokov vo štvrtom kvartáli roku 2015.

 

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 04:54